بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
براساس پیش‌بینی‌های موسسه آرگوس؛

میانگین قیمت نفت زیر 70دلار در سال 2019

عرضه بیش از حد نفت و فشارش روی قیمت‌ها در سه ماهه اول سال 2019 همین طور ادامه پیدا خواهد کرد، اما در نهایت کاهش تولید باعث افزایش قیمت نفت و رونق در سال آینده خواهد شد.
کد خبر : ۱۸۵۴۱۸

به گزارش بورس نیوز، عرضه بیش از حد نفت و فشارش روی قیمت‌ها در سه ماهه اول سال 2019 همین طور ادامه پیدا خواهد کرد، اما در نهایت کاهش تولید باعث افزایش قیمت نفت و رونق در سال آینده خواهد شد. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی از کاهش تولید نفت و رونق قیمت در سال 2019 با توجه به گزارش موسسه Argus Media که اطلاعاتی درباره بازار انرژی ارائه می‌دهد، منتشر کرده است.

طبق این گزارش، به نظر می‌رسد عرضه و تقاضا در بازار نفت در سه ماهه دوم سال 2019 به تعادل خواهد رسید.

از زمان بالاترین قیمت چهارساله نفت که در اوایل اکتبر امسال رقم خورده بود تا کنون، قیمت نفت خام آتی بیش از یک سوم سقوط کرد.

بازار به دلیل مازاد عرضه و نگرانی از رشد اقتصادی، نگران است و سرمایه‌گذاری و فعالیتی انجام نمی دهد.

قیمت نفت برنت، معیار بین المللی نفت، روز دوشنبه 53.60 دلار در هر بشکه فروخته شده که تقریبا 20 درصد کاهش در سال 2018 را شاهد بوده است.

اما با این حال به نظر می‌رسد که قیمت‌ها سال آینده با کاهش عرضه توسط سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) افزایش پیدا خواهد کرد. این کاهش قرار است از ماه ژانویه اجرایی شود.

اوپک و دیگر متحدان غیراوپکی آنها از جمله روسیه، اول دسامبر توافق کردند که میزان تولید را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این رقم برابر با یک درصد از تقاضای جهانی است که قرار است باعث شود مازاد عرضه به تعادل برسد و قیمت‌ها افزایش یابد.

15 عضو اوپک گفته‌اند میزان تولید را 800 هزار بشکه در روز کاهش خواهند داد، در حالی که روسیه و دیگر متحدان غیراوپکی هم قرار است 400 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود بکاهند.

موسسه آرگوس پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت خام برنت در سه ماه اول سال 2019، 65 دلار در هربشکه به فروش خواهد رفت. این رقم در سه ماهه دوم به 68 دلار خواهد رسید. در سه ماهه سوم قیمت نفت جهانی به کمتر از 70 دلار خواهد بود. آنطور که پیش‌بینی شده است، قیمت‌ها در سه ماهه چهارم سال 2019 به 80 دلار خواهد رسید. به این ترتیب میانگین قیمت نفت برنت در کل سال 2019 کمتر از 70 دلار خواهد بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر