بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
وزیر نفت با اشاره به وضع نفت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: دولت به دنبال کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه است، به همین دلیل مالیات‌ها در سال آینده افزایش یافته است.
کد خبر : ۱۸۵۵۷۹

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه با اشاره به وضع نفت در لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور گفت: دولت به دنبال کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی در بودجه است، به همین دلیل مالیات‌ها در سال آینده افزایش یافته است.

وزیر نفت با تاکید بر این‌که شرایط کنونی فرصتی است که ما از آن به‌درستی استفاده خواهیم کرد، گفت: در بخش هزینه‌های بودجه باید تحولاتی ایجاد شود و براساس صحبت‌های رئیس جمهوری، باید با اصلاح ساختار به دنبال کاهش هزینه‌ها باشیم. باید با همت و اراده قوی کشور را از شرایط خطیر کنونی خارج کنیم تا دشمنان به اهداف خود نرسند.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که با اصلاحات انجام گرفته بر لایحه بودجه، آیا وابستگی به نفت کاهش یافته است، عنوان کرد: این بخش تغییر چندانی نداشت، اما هزینه‌ها تا حدودی کاهش یافت.

وی با اشاره به این‌که قیمت هر بشکه نفت در لایحه بودجه سال آینده ۵۴ دلار برای هر بشکه است، ادامه داد: در برخی موارد قیمت برآورد شده در بودجه سالانه تغییر می‌کند، برای نمونه امسال هر بشکه نفت بیش از ۷۰ دلار به ازای هر بشکه به فروش می‌رسد در حالی که در بودجه ۵۵ دلار برای هر بشکه در نظر گرفته شده بود، اما ۵۴ دلار برآورد شده برای سال آینده متعارف است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خبر داد:

کسر مالیات از دارایی‌ها متناسب با قیمت واقعی

بر اساس لایحه بودجه 98 صورت پذیرفت؛

انتشار جزئیات منابع و مصارف بانک‌ها

بر اساس لایحه بودجه 98 صورت می‌گیرد؛

معافیت حقوق زیر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان از مالیات

ارسال نظر