بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
پس از صعود تاریخی بورس وال‌استریت رخ داد؛

پیشروی دلار در برابر سایر ارزها

پس از آن که بورس وال‌استریت صعودی تاریخی را تجربه کرد، ارزش دلار در برابر بسیاری از همتایان مهم آن تقویت شد.
کد خبر : ۱۸۵۶۳۷
به گزارش بورس نیوز، با افزایش امیدواری ها نسبت به حل و فصل منازعات تجاری آمریکا و چین، تاکید مقامات کاخ سفید بر باقی ماندن رئیس بانک مرکزی آمریکا بر سمت خود و صعود درخشان بورس وال استریت، ارزش دلار تقویت شد به گونه‌ای که شاخص دلار که نرخ برابری این ارز در مقابل ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۹۱ واحد رسید. قرار است نهم ژانویه سال آینده، یک هیات آمریکایی برای از سرگیری مذاکرات تجاری با چین راهی پکن شود.

استفان اینس، مدیر بخش بازارهای مالی آسیا در موسسه " اواندا" گفت: سرمایه گذاران پس از تخفیف نگرانی هایشان از وضعیت اقتصادی آمریکا به بازارهای مالی این کشور بازگشته‌اند که همین امر یک چتر حمایتی برای دلار و اوراق قرضه وزارت خزانه‌داری این کشور محسوب می‌شود.

هر دلار آمریکا با یک درصد افزایش، به ازای ۱۱۱.۱۱۴۹ ین ژاپن مبادله شد. اینس در همین رابطه گفت: اگر نگرانی ها بیش از این کاهش کاهش یابد و بورس وال‌استریت به رکوردشکنی ادامه دهد باید انتظار افزایش بیشتر ارزش دلار در برابر ین باشیم.

از سوی دیگر، در بن‌بست باقی ماندن مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا بر سر بریگزیت، منجر به کاهش ارزش یورو و پوند در برابر دلار شد به گونه ای که هر پوند به ۱.۲۶۵ دلار و هر یورو به ۱.۱۳۸ دلار کاهش یافتند.

ارزش دلار در برابر سایر ارزهای مهم نیز صعودی بود به گونه‌ای که هر دلار آمریکا به ازای ۱.۴۱۹ دلار استرالیا، ۱.۳۵۹ دلار کانادا، ۶.۸۹۳ یوان چین و ۷۰.۲۹۸ روپیه هند مبادله شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

قیمت پوند افزایش یافت

براساس گزارش بانک جهانی صورت می‌گیرد؛

کاهش ۹.۳ میلیارد دلاری بدهی خارجی ایران

ارسال نظر