بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بعد از آماده‌سازی ریل بهره‌برداری از آن اهمیت ویژه دارد اظهار کرد: بعد از اینکه دولت زیرساخت‌های لازم برای صنعت حمل‌و‌نقل ریلی را آماده کرد، شرکت‌های مسافربری و باربری برای استفاده از این زیرساخت‌ها نیازمند واگن و قطار هستند که سرمایه مضاعفی را می‌طلبد.
کد خبر : ۱۸۵۶۸۸

به گزارش بورس نیوز، محمدباقر نوبخت با بیان اینکه بعد از آماده‌سازی ریل بهره‌برداری از آن اهمیت ویژه دارد اظهار کرد: بعد از اینکه دولت زیرساخت‌های لازم برای صنعت حمل‌و‌نقل ریلی را آماده کرد، شرکت‌های مسافربری و باربری برای استفاده از این زیرساخت‌ها نیازمند واگن و قطار هستند که سرمایه مضاعفی را می‌طلبد.

نوبخت تصریح کرد: گسترش شبکه ریلی کشور به لحاظ ارزان بودن حمل‌و‌نقل بار و مسافر یکی از مهمترین اولویت‌های دولت است و برای توسعه این صنعت می‌توان از منابع داخلی و بازار سرمایه استفاده کرد.

در همین رابطه حسین سلاح‌ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز با اشاره به تنوع ظرفیت‌های اقتصادی کشور در حوزه مواد معدنی، محصولات کشاورزی، صنایع پتروشیمی و محصولات صنعتی و ضرورت توسعه حمل‌و‌نقل ریلی با هدف کاهش هزینه صادرات اظهار کرد: ایجاد بستر حمل‌ونقل کم هزینه محصولات صادراتی می‌تواند با کاهش قیمت تمام شده محصولات به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

حسین سلاح‌ورزی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه صادرات کشور به بهبود فضای حمل‌و‌نقل و زیرساخت‌های مربوط نیاز دارد، ابراز داشت: عمده ترین، ارزانترین و بهینه ترین نوع آن حمل‌و‌نقل ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از روش‌های تامین مالی متنوع و کم هزینه مانند بازار سرمایه برای توسعه این صنعت، مهم و ضروری است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس:

دولت به حوزه حمل و نقل ریلی یارانه دهد

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت:

مشوق‌های صادراتی دولت برای صادرکنندگان

​با حمایت شرکت بهینه‎سازی مصرف سوخت؛

اضافه شدن ۹۰۰ واگن باری و مخزن‎دار به شبکه راه آهن

مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم خبر داد:

پایان تعمیرات اساسی واحدهای فرآیندی پتروشیمی جم

ارسال نظر