بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران گفت:

کمترین میزان مصرف برق در شهرک‌های صنعتی

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران گفت: در ماه‌های گذشته در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از وضعیت برق و انرژی‌رسانی به شهرک‌های صنعتی گلایه کرده و این مسئله را با مسئولان استان مطرح کردیم.
کد خبر : ۱۸۵۷۱۲

به گزارش بورس نیوز، مهدی پورقاضی اظهار کرد: در ماه‌های گذشته در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از وضعیت برق و انرژی‌رسانی به شهرک‌های صنعتی گلایه کرده و این مسئله را با مسئولان استان مطرح کردیم. امروز در بعضی از شهرک‌ها پست‌های تولید موقت برق توسط بخش خصوصی راه‌اندازی شده است که البته پایدار نخواهد بود چراکه رابطه این پیمان‌کاران هم با دولت روشن نیست. اکنون به‌طور موقت مشکل برق در بعضی از شهرک‌های صنعتی استان تهران حل شده است اما این به معنی حل پایدار و بلندمدت مسئله برق در این شهرک‌ها نیست. نکته قابل‌توجه اینکه در شرایط کنونی مصرف برق در شهرک‌های صنعتی به پایین‌ترین میزان رسیده است چراکه تعداد زیادی از واحدها تعطیل یا نیمه تعطیل است.

وی افزود: در شهرک‌های صنعتی بیش از 50 درصد از بنگاه‌ها با کمتر از نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند که این ظرفیت فعال هم از 10 تا 40 درصد در نوسان است. 30 درصد از بنگاه‌ها به‌طور کامل در شهرک‌های صنعتی تعطیل شده‌اند و تعداد بنگاه‌های فعال به‌زحمت به 20 درصد می‌رسد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران ادامه داد: شواهد نشان می‌دهد که رشد اقتصادی سال 97 منفی خواهد بود. رشد شش‌ماهه بخش صنعت منفی بوده است و دور از ذهن است که تصور کنیم این بخش در شش ماه دوم سال به رشد مثبت برسد. از سوی دیگر از سایر بخش‌های اقتصاد هم علائم مثبتی مخابره نمی‌شود. در سال گذشته در فروش نفت رشد کردیم که درمجموع اقتصاد اثر مثبت داشت اما امسال فروش نفت هم با چالش‌هایی همراه شده است.

پورقاضی بیان کرد: روند رشد منفی از بخشی به دیگر بخش‌های اقتصاد سرایت کرده است و تا زمانی که اقتصاد کلان درمان نشود، این روند ادامه دارد و رشدهای مثبت پایدار نخواهد بود. سیاست‌های ارزی، مالیاتی، تورم، رشد نقدینگی و ارتباط با دیگر کشورها از جمله مسائل کلان و اثرگذار در اقتصاد کشور است و تا زمانی که به شکل کنونی در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود، نمی‌توان به بهبود آن امید بست. متأسفانه طی چند سال گذشته دولتمردان بیشتر به فکر توزیع یارانه بین جمعیت 80 میلیونی ایران‌اند تا توسعه اقتصادی. با توجه به عملکرد سال‌های گذشته نمی‌توان به آینده روشن فکر کرد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر