بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت:

مشخص نبودن جریمه ریالی غیبت خدمت سربازی در بودجه 98

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت:در لایحه بودجه سال آینده جریمه ریالی مشمولان غیب خدمت سربازی دیده نشده است و این مقررات تا پایان سال 97 اجرایی می‌شود.
کد خبر : ۱۸۵۷۷۶

به گزارش بورس نیوز، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به جزییات لایحه بودجه سال 98، گفت: در لایحه بودجه سال آینده جریمه ریالی مشمولان غیب خدمت سربازی دیده نشده است و این مقررات تا پایان سال 97 اجرایی می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: خرید خدمت سربازی نوعی بی‌عدالتی بوده است و قانون مربوطه این باب را باز کرده بود که افراد چند وقتی به خدمت سربازی نروند و سپس با پرداخت پول از زیر بار رفتن به سرباز شانه خالی کنند.

نمایند مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر تبعیض‌آمیز بودن خرید خدمت سربازی، بیان کرد: از سوی دیگر با پرداخت جریمه غیبت سربازی، خدمت سربازی برای طبقات پایین جامعه شده بود چرا که آنها توان خرید خدمت را نداشتند.

وی گفت: طبقات ثروتمند جامعه بعد از تفریح در خارج از کشور، با پرداخت 50 میلیون از رفتن به سربازی معاف می شدند اما جوانان طبقه پایین جامعه مجبور به رفتن به سربازی بودند، اعتقاد دارم خرید خدمت سربازی بی‌عدالتی بود که دولت در لایحه بودجه سال 98 آن را حذف کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 98 این حکم که تبعیض آمیز و بی عدالتی بود در لایحه وجود ندارد، بیان کرد: دولت برای جبران کسری بودجه خود این موضوع را در لایحه قرار نداده است با این حال ممکن است در کمیسیون تلفیق این موضوع دیده شود هر چند که نظر شخصی بنده این است که دولت کار درستی برای حذف خرید خدمت از لایحه بودجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح خرید سربازی در لایحه بودجه 98 حذف شد ضمن آنکه درآمد حاصل از صدور انواع کارت معافیت دائم مشمولان وظیفه از خدمت سربازی یکی از بندهای درآمدی لایحه بودجه سال آینده است که نسبت به امسال تغییری نکرده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر