بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: اولویت اول وزارت صنعت،معدن و تجارت حفظ وضع موجود تولید است و هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۵۹۸۳
به گزارش بورس نیوز، رضا رحمانی گفت: اولویت اول ما حفظ وضع موجود تولید است و بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب، این کار جهاد است و این فعالیت نیاز به ابلاغیه و بخشنامه ندارد و وظیفه واولویت اول همه مسئولین است که در راستای اجرای این اولویت تصمیمات جدی بگیرند.

وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه دولت برای حمایت از بخش تولید تصمیماتی گرفته و واردات قطعات اولیه تولید بدون ثبت سفارش انجام می شود افزود: پاکستان سالانه 60 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این بازار حدود یک میلیارد دلار است و در این زمینه باید برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت: هیچ محدودیتی در زمینه صادرات کالا از کشور نداریم و فقط یک ملاحظه داریم و آن هم صادرات و خروج مواد غذایی و کالاهای اساسی است که ارز دولتی دریافت می کنند.

رحمانی به موضوع ثبت سفارش اشاره کرد و گفت: از هفته گذشته ثبت سفارش کالاها به استانها تفویض شده و رضایت تجار را نیز در پی داشته و موضوع مبادلات تجاری را روان ساخته است و در صدد این هستیم که هر اختیاری که قابل تفویض باشد را با هدف تسریع در انجام امور به استانها واگذار کنیم.

توسعه بخش معدن اولویت استان سیستان و بلوچستان است

وی به پتانسیلهای معدنی استان اشاره کرد و گفت: توسعه بخش معدن در استان سیستان و بلوچستان جزو اولویت های ماست و فعالیت های اکتشافی بسیار خوبی نیز توسط شرکت های دولتی بویژه در زمینه مس در حال انجام است و اگر محقق شود بدنبال ایجاد صنایع پایین دستی در زمینه مس نیز هستیم.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه گفت: امسال چند ماموریت در سطح وزارت در زمینه نوسازی صنایع،صنوف تولیدی،تامین نقدینگی و صادرات تعریف شده و در این زمینه هم اولویت استان باید مشخص شود.

وی به بازدید خود از شرکت گسترش صنایع بلوچ ایرانشهر اشاره کرد و گفت: بعد از سال 94 سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) نوسازی این مجموعه را آغاز کرد و تمامی تجهیزات خریداری شده و نصب تجهیزات باقی مانده و هدف و برنامه برای این مجموعه تکمیل روند از پنبه تا پوشاک است که هزاران شغل ایجاد می کند و البته وزارت جهاد کشاورزی نیز باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان به کارخانه تولید طایر خودرو در منطقه سیستان اشاره کرد و گفت: این طرح با کندی پیش می رود و سرعت پیشرفت کار پایین است و تسریع در عملیات در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با مجوز معاون وزیر صنعت، پروژه‌های عمرانی و ساختمانی صورت می‌گیرد؛

صدور مجوز فروش محصولات "ذوب" برای خارج از بورس کالا

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تبریز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رویه صادراتی زعفران باید اصلاح شود / بورس‌کالا گامی پس از بازاریابی و بسته‌بندی

ارسال نظر