بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کندی رشد اقتصاد جهانی و نوسان بازارها؛

اونس جهانی رکورد شش ماهه را زد

قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی و نوسان بازارهای سهام که تقاضا برای سرمایه‌گذاری مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین حد در بیش از شش ماه گذشته صعود کرد.
کد خبر : ۱۸۶۰۳۱
به گزارش بورس نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۸۸.۴۳ دلار رسید که بالاترین قیمت از زمان ثبت رکورد ۱۲۹۰.۰۹ دلار در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حدود ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۰.۲۰ دلار رسید.

به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، ضعیف شدن ارزش دلار از قیمت طلا حمایت کرده است و در شرایطی که بازارهای سهام با فشارهای کاهشی مواجه شده‌اند، افراد بیشتری به طلا به عنوان یک دارایی مطمئن علاقمند شده‌اند.

شاخص دلار آمریکا حداکثر ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد. ین ژاپن که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی ارز مورد علاقه سرمایه‌گذاران است، روز پنج شنبه در برابر دلار آمریکا افزایش یافت.

کاهش ارزش دلار، معاملات طلا را که به ارز آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می‌کند.

بازارهای آسیایی روز پنج شنبه بخشی از ضرر روزهای اخیر را جبران کردند در حالی که بازارهای سهام آمریکا بدنبال هشدار کم سابقه اپل درباره درآمد کمتر این شرکت که به نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی افزود، با افت مواجه شدند.

عامل دیگری که به نگرانی سرمایه‌گذاران افزود، دیدار میان رهبران کنگره و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بود که هیچ نشانه‌ای از توافق برای پایان دادن به تعطیلی بخشهایی از دولت فدرال در آن دیده نشد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین منتظر دیدگاه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره دورنمای اقتصادی و چشم انداز افزایش نرخ‌های بهره در سال ۲۰۱۹ هستند. وی قرار است روز جمعه در یک گفت و گوی مشترک با جانت یلن و بن برنانکه روسای سابق بانک مرکزی آمریکا شرکت کند.

انتظار می‌رود سیکل سه دور افزایش نرخ‌های بهره در سال در آمریکا به پایان برسد. بازارها انتظار ندارند امسال نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند. توقف افزایش نرخ‌های بهره به نفع طلا خواهد بود زیرا طلا که سوددهی ندارد با بالا رفتن نرخ‌های بهره، جذابیت سرمایه‌گذاری کمتری پیدا می‌کند.

ذخایر طلای "اس پی در آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، در مقایسه با ۷۸۷.۶۷ تن در روز دوشنبه، به میزان ۰.۹۷ درصد کاهش یافت و به ۷۹۵.۳۱ تن در روز چهارشنبه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۴ درصد افزایش یافته و به ۱۵.۵۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۷۹۳.۴۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد افزایش یافت و در ۱۲۶۳.۶۰ دلار ایستاد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر