بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
در بازارهای جهانی؛

نفت به کانال ۵۷ دلار بازگشت

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۱ سنت معادل ۱.۹۸ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۶ سنت رسید.
کد خبر : ۱۸۶۰۶۲
به گزارش بورس نیوز، پس از آنکه خبرها در مورد مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین تا حدی نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی را کاهش داده است، قیمت نفت روز جمعه حدود دو درصد افزایش داشت، اما پس از آنکه آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر فرآورده های نفتی اش رشد قابل توجهی داشته است، رشد قیمت ها تعدیل شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۱ سنت معادل ۱.۹۸ درصد افزایش به ۵۷ دلار و ۶ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات روز جمعه با ۸۷ سنت معادل ۱.۸۵ درصد رشد به ۴۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.

پس از افت شدید قیمت هر دو شاخص نفتی در سال گذشته میلادی، به رغم آمارهای اخیر منتشر شده که موجب تشدید نگرانی ها در مورد کندی رشد اقتصاد جهان شده، قیمت نفت در هفته نخست سال ۲۰۱۹ شاهد رشد چشمگیری بوده است.

قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در این هفته به ترتیب حدود ۹.۳ و ۵.۸ درصد رشد داشت.

روز جمعه پس از آنکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که میزان ذخایر فرآورده های نفتی این کشور رشد قابل توجهی داشته است، افزایش قیمت نفت تعدیل شد.

شرکت های حفاری نفتی آمریکا این هفته برای اولین بار در طی ۳ هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را ۸ مورد کاهش دادند و تعداد کل سکوها را به ۸۷۷ سکو رساندند. برخی تحلیلگران پیش بینی می کنند که تعداد سکوهای حفاری نفتی در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار در طی ۳ سال اخیر کاهش یابد که این به معنای افت رشد تولید این کشور در آینده خواهد بود.

وزارت بازرگانی چین گفته، پکن میزبان مذاکرات تجاری معاون روسای جمهوری آمریکا و چین در روزهای ۷ و ۸ ژانویه خواهد بود. انتشار این خبر موجب تقویت احساس حاکم بر بازارهای پرریسک نظیر بورس آمریکا و بازار نفت شده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولت آمریکا به طور مداوم تحریم‌ها علیه ایران را ارزیابی می‌کند؛

اظهارنظر جدید وزیر امور خارجه آمریکا درباره تحریم‌های ایران

طبق نظرسنجی از چشم‌انداز مدیران انرژی آمریکا؛

چشم‌انداز مدیران انرژی آمریکا منفی شد

ارسال نظر