بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد گفت:

راه‌اندازی سامانه سجام توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک پاسارگاد گفت: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه سجام را راه‌اندازی کرده است
کد خبر : ۱۸۶۰۷۱

به گزارش بورس نیوز، محمد عابد دسترسی به تمام سرویس‌های بازار سرمایه، عدم نیاز به احراز هویت مجدد در کلیه بخش‌های بازار، شفافیت دراطلاعات مشتریان، بروزرسانی به موقع و یکپارچه اطلاعات، متمرکز شدن پرداخت‌ها و عایدات نقدی شرکت‌ها و سهولت در مکاتبات و مراسلات را ۶ مزیت مهم ثبت‌نام در سامانه سجام اعلام کرد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به منظور ارائه خدمات زیرساختی یکپارچه و فراگیر به فعالان بازار سرمایه و ایجاد درگاه واحد خدمات‌دهی به تمامی ارکان بازار، نهادهای مالی، ناشران و علی‌الخصوص سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، سامانه سجام را راه‌اندازی کرده است، گفت: کلیه فعالان بازار سرمایه کشور اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی باید با مراجعه به سایت سجام و با ورود اطلاعات خود نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند.

مدیر عامل کارگزاری بانک پاسارگاد از سامانه سجام به عنوان سامانه ای جامع، متمرکز و درگاهی واحد برای ورود به بازار سرمایه نام برد و افزود: فعالان بازار سرمایه تنها با یک‌بار ثبت اطلاعات در این سامانه می‌توانند از مزایا و خدمات سایر ارکان و شرکت‌ها نیز استفاده کنند.

وی افزود: کارگزاری بانک پاسارگاد با ۱۹ ایستگاه احراز هویت در ۸ شعبه در سراسر کشور از پیشتازان ثبت‌نام در سجام بوده به طوری که بیش از پنجاه هزار نفر از مشتریان این شرکت با موفقیت عضو این سامانه شده‌اند.

عابد در خصوص فرآیند ثبت‌نام در سجام بیان کرد: این فرایند در دو مرحله صورت می‌گیرد، فاز نخست ثبت‌نام مشتریان در سایت سجام و فاز دوم شامل احراز هویت ثبت‌نام شدگان است که این افراد باید به دفاتر پیشخوان دولت یا شرکت‌های کارگزاری مراجعه کنند.

عابد در پایان سخنان خود سجام را تحولی عظیم در خدمات زیرساختی بازار سرمایه اعلام و پیشنهاد کرد تمام فعالان این بازار در اسرع وقت جهت ثبت‌نام و انجام فرآیند احراز هویت اقدام کنند.

سجام یک سامانه زیرساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

بر اساس این گزارش، سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت‌نام خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در هیات مدیره سازمان بورس تصویب شد؛

دریافت اطلاعات موردنیاز از سامانه «سجام»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
پرداخت سود سهام شرکت ها به حساب سهامداران بدون نیاز به مراجعه حضوری سهامداران در بانک ،