بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران گفت: دولت برای یارانه نان مصرفی مردم و مشتقات ناشی از گندم در لایحه بودجه ۹۸ رقمی بالغ بر ۸۱۴۵ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.
کد خبر : ۱۸۶۱۵۲
به گزارش بورس نیوز، یزدان سیف اظهار کرد: در بودجه سال آینده رقم یارانه نان مصرفی از مهمترین موضوعات است تا نان ارزانتر به دست مردم برسد ضمن آن که دولت قصدی برای افزایش قیمت آرد ندارد.

سیف اضافه کرد: از رقم پیش بینی شده در لایحه بودجه ۹۸ در مورد یارانه نان و مشتقات ناشی از گندم حدود ۶۱۴۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۴ سازمان هدفمندی یارانه‌ها و ۲ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی تامین می‌شود.

وی با بیان این که در سال‌زارعی گذشته ۵۰ درصد ارزش کالاهای خریداری شده توسط این شرکت به صورت نقدی به کشاورزان پرداخت شده است، اظهار داشت: مابقی مبالغ بین یک ماه تا ۴۵ روز پرداخت شده، ضمن آن که در مقاطعی بین ۸ تا ۱۵ روز تاخیر در پرداخت داشتیم.

وی میزان وجه پرداختی به کشاورزان بابت دانه‌های روغنی را نزدیک به ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

سیف درباره برنامه خرید تضمینی کالاهای اساسی در سال زراعی ۹۷-۹۶ گفت: با تصویب قیمت‌های تضمینی کالاهای اساسی و افزایش قابل توجه خرید گندم، امسال کشاورزان با دلگرمی بیشتری به کشت گندم خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم گندم ۱۶ هزار ریال تعیین شده که ۲۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می‌دهد که با توجه به بهره‌وری در فرآیند زراعی ناشی از سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آب و خاک، ماشین آلات کشاورزی، آموزش و به‌زراعی رقم خوبی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: در راستای خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی برای سال زراعی جاری، قبل از ورود به فروردین ۹۸ و با توجه به مقطع زمانی برداشت در استان‌ها، مراکز خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی مستقر خواهند شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حوزه کالاهای اساسی وارداتی نیز ارز مورد نیاز سال آینده تامین شده که بخشی از آن توسط بخش خصوصی و بخش دیگر از سوی شرکت‌های مباشر دولتی تامین خواهد شد.

سیف ادامه داد: در سه ماهه آخر امسال نیز حدود ۳۰ درصد کالای اساسی مورد نیاز سال ۹۸ وارد کشور می‌شود.

وی گفت: بر اساس طرح تنظیم بازار برای اجرایی شدن آیین نامه مدیریت ذخایر استراتژیک کشور، نزدیک به ۲۰ هزار تن برنج ماهانه در بازار مصرف کالای اساسی تزریق می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره ذخایر استراتژیک نیز تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۲۰۰ هزار تن ذخایر استراتژیک را گردش داده و تقریبا دو برابر این میزان نیز به ذخایر استراتژیک اضافه کرده‌ایم.

وی درباره عرضه گندم به بورس اذعان کرد: در ۹ ماهه نخست امسال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم از طریق بورس کالا عرضه کردیم که این میزان به اندازه کل گندم عرضه شده در بورس برای صنوف و صنایع در سال گذشته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با فروش ۱.۷میلیون تن گندم اتفاق افتاد؛

رضایت گندمکاران از سیاست قیمت تضمینی در بورس‌ کالا

از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت؛

ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی تشدید مبارزه با احتکار

بین ایران، هند و افغانستان صورت می‌گیرد؛

خدمات حمل‌ونقلی و ترانزیتی با محوریت بندر چابهار

ارسال نظر