بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت:

رشد فزاینده صنعت حفاری در جهان

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران گفت: برخورداری از فناوری‎های نو با طراحی و اجرای پروژه‎های پژوهشی افزون بر نقش محوری در بومی‎سازی قطعه‎ها و تجهیزات پرمصرف، از نظر فناوری‌محور بودن صنعت حفاری اهمیت ویژه‎ای دارد، زیرا این صنعت در جهان با رشد فزاینده همراه است
کد خبر : ۱۸۶۲۴۲

به گزارش بورس نیوز، هادی محمدی گفت: دستیابی به فناوریهای کلیدی از طریق پروژههای پژوهشی یکی از گذرگاههای روند توسعه و پویایی صنعت راهبردی حفاری در کشور است.

وی افزود: برخورداری از فناوریهای نو با طراحی و اجرای پروژههای پژوهشی افزون بر نقش محوری در بومیسازی قطعهها و تجهیزات پرمصرف، از نظر فناوری‌محور بودن صنعت حفاری اهمیت ویژهای دارد، زیرا این صنعت در جهان با رشد فزاینده همراه است.

وی با بیان اینکه شرکتهای دارای فناوری صنعت حفاری با همکاری مراکز علمی پژوهشی، نسل جدیدی از تجهیزات این صنعت را به بازار عرضه میکنند، اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران افزون بر به‌کارگیری فناوریهای روزآمد با برقراری ارتباط منسجم با دانشگاهها و پارکهای علم و فناوری کشور توانسته است بخشی از نیازمندیهای این صنعت را پیرامون فناوری جدید بومیسازی کند.

محمدی در همین زمینه به همکاری و همافزایی با استادان، پژوهشگران و شرکتهای دانش‌بنیان در قالب پروژههای پژوهشی و پایاننامههای تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران با تدوین دانش فنی، طراحی و ساخت تجهیزات و سیستمها به فناوریهای مختلفی در این باره دست یافته و به نام خود ثبت کرده است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی حفاری ایران افزود: از جمله این پروژهها طراحی و ساخت سامانه سطحی نمودارگیری از چاههای نفت و گاز با همکاری پژوهشکده الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف، سامانه شبیهساز کنترل فوران ثابت و قابل حمل با همکاری مرکز تحقیقات حفاری دانشگاه چمران اهواز و نمودارگیری ابزار درونچاهی با همکاری پارک علم و فناوری خوزستان است.

وی تدوین مجموعه مقررات تخصصی صنعت حفاری با همکاری دانشگاه صنعت نفت، طراحی و ساخت یونیت نمودارگیری از سیال حفاری (MUD LOGGING) با همکاری دانشگاه تهران، ساخت ابزار مکان‌یابی مغناطیسی برای هدایت حفاری و جهت‌یابی حفاری (MWD) با همکاری دانشگاه امیرکبیر، طراحی و ساخت دستگاه لوله مغزی سیار با همکاری جهاد دانشگاهی را بخش دیگری از دستاوردهای این حوزه برشمرد.

محمدی تصریح کرد: هماکنون نیز پروژه طراحی و ساخت ابزارهای گاما، پالسر مثبت و جایرو از مجموعه خدمات ویژه حفاری با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، سامانه مخلوط نمایی سیمان و مواد پودری با دانشگاه چمران اهواز و پروژه اصول جامع طراحی مهندسی حفاری ساخت چاه در ایران با دانشگاه صنعت نفت در مراحل آغازین اجرا قرار دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران مطرح کرد:

صنعت حفاری یکی از ارکان مهم زنجیره تولید نفت و گاز

در پی استفاده از توانمندی های داخلی؛

خودکفایی و خوداتکایی صنعت نفت

رئیس بازرسی فنی و خوردگی فلزات شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مارون گفت:

همکاری نفت وگاز مارون با بخش خصوصی

ارسال نظر