بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
وزیر امور خارجه گفت: با بیان اینکه روابط ایران با هند حتی پس از تحریم روابط خوبی است، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز امسال و پس از تحریم‌ها امضا شده است و این توافق این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که صادرات و واردات و دیگر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند.
کد خبر : ۱۸۶۲۸۰

به گزارش بورس نیوز، محمدجواد ظریف، در فرودگاه دهلی‌نو درباره سفر سه روزه خود به هند گفت: تصمیم گرفتیم از این فرصت استفاده کنیم و همراه با هیات بزرگ اقتصادی به‌ویژه از بخش خصوصی و هیات سیاسی و اقتصادی دولتی با مقام‌های مختلف هندی دیدار داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روابط ایران با هند حتی پس از تحریم روابط خوبی است، افزود: یک توافق خوب بانکی با هندی‌ها داریم که پاییز امسال و پس از تحریم‌ها امضا شده است و این توافق این امکان را برای کشور فراهم می‌کند که صادرات و واردات و دیگر نیازهای مالی را از این مسیر تامین کند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: حضور بسیار پررنگ بخش خصوصی در این سفر نشان‌دهنده علاقه بخش خصوصی به استفاده از این فرصت در شرایط تحریم‌های ظالمانه برای توسعه روابط است.

وی ادامه داد: زمینه‌های زیادی برای گسترش روابط دوجانبه ایران و هند وجود دارد که یکی از این حوزه‌ها چابهار است. هندی‌ها به حضور در چابهار و در زیرساخت‌های ترانزیتی ایران علاقه‌مند هستند.

ظریف گفت: از آنجا که من و وزیر خارجه هند رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نیز هستیم، در ملاقات با وی این فرصت فراهم می‌شود که در زمینه صادرات نفت گفت‌وگو کنیم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر