بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
وزیر نفت گفت: موقعیت جغرافیای استان کرمانشاه و فاصله اندک آن با استان‌های همجوار و همچنین با بغداد، نقشی محوری به این استان داده است.
کد خبر : ۱۸۶۲۹۸

به گزارش بورس نیوز، بیژن زنگنه در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که روز گذشته در هتل اسپیناس برگزار شد با بیان اینکه برای توسعه کرمانشاه باید این استان را در قالب سند آمایش غرب کشور دید، تصریح کرد: توسعه استان‌های غربی در هم تنیده است و توسعه آینده پنج استان غرب کشور باید در یک مجموعه دیده شود، زیرا قابلیت‌های این مناطق تکمیل‌کننده یکدیگر است.

وی به نقش محوری کرمانشاه در غرب کشور اشاره کرد و یادآور شد: موقعیت جغرافیای این استان و فاصله اندک آن با استان‌های همجوار و همچنین با بغداد، نقشی محوری به این استان داده است.

وزیر نفت یکی از مزیت‌های غرب کشور را در بخش نفت و پتروشیمی عنوان کرد و گفت: امکان فرآوری محصولات نفتی و پتروشیمی در غرب کشور وجود دارد و می‌توان این محصولات را با مرکزیت کرمانشاه به عراق که در سال‌های آینده امکان تولید محصولات پتروشیمی را ندارد، صادر کرد.

زنگنه با بیان اینکه افراد تاثیرگذار پنج استان غرب کشور در زمینه‌های مختلف، باید چند ماه یک‌بار با هم نشست‌های هم‌اندیشی برگزار کنند، تاکید کرد: در حوزه نفت و صنایع پایین‌دستی هر حمایتی که لازم باشد از این استان‌ها و به‌ویژه کرمانشاه انجام خواهیم داد.

وی بر ضرورت تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش‌دیده در این مناطق تاکید کرد و گفت: نیازمند یک حرکت متمرکز برای حرفه‌آموزی در کرمانشاه هستیم. باید آموزش نیروی انسانی به‌ویژه در زمینه مشاغل خدماتی مانند راهنمایان گردشگری، هتلداری و ... صورت گیرد.

وزیر نفت به مزیت‌های کرمانشاه در بخش‌های مختلف اشاره کرد و با بیان اینکه کرمانشاه اگرچه چندان نفت‌خیز نیست، اما در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه‌ها ظرفیت زیادی دارد، گفت: ساخت پالایشگاه و چهارمین پتروشیمی در کرمانشاه با مشکلاتی همراه است که امیدواریم این مشکلات هرچه سریع‌تر حل و فرصت خوبی برای این استان فراهم شود.

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه دیروز با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نفت در هتل اسپیناس تهران برگزار شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

قدردانی جمعی نمایندگان مجلس از وزیر نفت

پالایشگاه تهران توضیح داد؛

سرقت از خط لوله اصلی پالایشگاه تهران

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:

مجوز انتشار اوراق در بازار سرمایه

ارسال نظر