بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
در آذر ماه که شاخص کل بورس تهران افت 11 درصدی را به ثبت رساند، شرکت های سرمایه گذاری میل بیشتری به فروش داشتند تا خرید. «واتی» بیش از همه شرکت های سرمایه گذاری میل فراوانی به فروش داشت.
کد خبر : ۱۸۶۴۰۵

بر اساس بررسی های واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، در آذر ماه شرکت های فعال در حوزه سرمایه گذاری حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، در مجموع 2229 میلیارد ريال سهم از بازار سرمایه خریداری کردند و در مقابل، 3190 میلیارد ريال از سبد سهام بورسی و غیربورسی خود را فروختند.

در بین این 21 شرکت، بالاترین مبلغ خرید از آن «ونیکی» است و «وصنعت» و «وبوعلی» به ترتیب با 370 و 166 میلیارد ريال خرید، در جایگاه دوم و سوم ایستادهاند.

شرکت‎های سرمایه‎گذاری‎ خریدارند یا فروشنده / میل سیری‎ناپذیر «واتی» برای فروش

در طرف دیگر ماجرا، «واتی» میل فروش بسیار بالایی داشت و 1142 میلیارد ريال از سهام شرکت های بورسی را به فروش رساند و با اختلاف قابل توجهی در رتبه اول قرار دارد. رتبه دوم از آن «وسبحان» با فروش 408 میلیارد ريالی است. چهار شرکت «وخارزم»، «وبیمه»، «سرچشمه» و «وتوصا» هیچ کدام از سهام پرتفوی خود را به فروش نرساندند.

شرکت‎های سرمایه‎گذاری‎ خریدارند یا فروشنده / میل سیری‎ناپذیر «واتی» برای فروش

به طور کلی، در آذر ماه که شاخص کل بورس تهران افت 11 درصدی را به ثبت رساند، شرکت های سرمایه گذاری میل بیشتری به فروش داشتند تا خرید. در صورتی که در روزهای سخت بازار، انتظار می رود شرکت های بزرگ سرمایه گذاری همپای سایر حقوقی ها در جهت حمایت از سهم ها حرکت کنند. هر چند که این اقدامات جزوی از ساختار و ماهیت شرکتهای سرمایه گذاری است و بخشی از درآمد آن ها باید از محل فروش سرمایه گذاری ها تامین شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر