بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۲
در گفتگو با مدير مالي املاح معدني ايران عنوان شد :

پيگيري مجوز افزايش قيمت محصولات

نرخ فروش كالاي توليد شده در شركت ثابت در نظر گرفته شده است چراكه در صورت افزايش نرخ فروش بطور حتم متقاضيان كالاي توليدي شركت تمايل زيادي به واردات نيازمندي هاي خود پيدا خواهند كرد كه اين مسئله به سود شركت و سهامداران آن نيست.
کد خبر : ۱۸۶۴۱

شركت معدني املاح ايران در سال 1363با هدف كشف و استخراج و فرآوري نمكهاي صنعتي بخصوص سولفات سديم و كلروسديم تأسيس شد . اين شركت در سال 1375 در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد و به شركت سهامي عام تبديل گرديد .

معدني املاح ايران يكي از اعضاي انجمن صنفي توليد كنندگان نمك تصفيه ايران است و در سال 1386 از طرف مؤسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران بعنوان واحد نمونه كيفي در سطح ملي شناخته شد .

اين شركت در آخرين گزارش خود سود سال مالي آينده خود را 1442 ريال اعلام نموده است كه نسبت به پيش بيني سود سال مالي جاري 16 درصد كاهش از خود نشان مي دهد . همچنين سود عملياتي و بهاي تمام شده كالاي فروش رفته نيز نسبت به پيش بيني سال مالي جاري به ترتيب 9 و 15 درصد رشد از خود نشان مي دهد .

فرشيد پور مدير مالي معدني املاح ايران در گفتگو با خبر نگار بورس نيوز در خصوص آخرين وضعيت اين شركت گفت : نرخ فروش كالاي توليد شده در شركت ثابت در نظر گرفته شده است چراكه در صورت افزايش نرخ فروش بطور حتم متقاضيان كالاي توليدي شركت تمايل زيادي به واردات نيازمندي هاي خود پيدا خواهند كرد كه اين مسئله به سود شركت و سهامداران آن نيست.

وي ادامه داد : افزايش هزينه هايي مانند حقوق و دستمزد كه بطور تقريبي ساليانه 15 درصد رشد دارد فشار مضاعفي را بر عملكرد معدني املاح ايران وارد مي نمايد.

فرشيد پور خاطر نشان كرد : در حال حاضر مديريت شركت در حال انجام رايزني هايي بمنظور افزايش قيمت محصولات شركت با مسئولين ذيربط دولتي است كه اميد مي رود در آينده نزديك به نتيجه مطلوب برسيم .

در پايان گفتني است در حال حاضر توليد ساليانه اين شركت 140 هزار تن است و محصولات معدني املاح ايران به سراسر دنيا صادر مي شود .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر