بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت:

54 دلار پیش بینی قیمت نفت در بودجه سال آینده

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در حوزه درآمد حاصل از صادرات نفت، میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و قیمت ۵۴ دلار به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است.
کد خبر : ۱۸۶۵۷۶

به گزارش بورس نیوز، محمدمهدی مفتح با بیان اینکه دولت، بودجه در دست بررسی را در دو سطح به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است، اظهار کرد: سقف نخست ۴۰۷ هزار میلیارد تومان و با پیش‌بینی برخی از ارقام است که اگر محقق شوند ۴۰ هزار میلیارد تومان دیگر به این رقم اضافه خواهد شد و در مجموع به ۴۴۷ هزار میلیارد تومان خواهد رسید، البته بررسی‌های بودجه در کمیسیون در همان سقف نخست ۴۰۷ هزار میلیارد تومان انجام می‌شود.

وی در خصوص اعداد و ارقام پیش‌بینی شده درباره میزان کسب درآمدهای دولت، افزود: در حوزه درآمد مالیاتی ۱۲۶ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده است. در واقع باید بتوانیم این میزان درآمد مالیاتی داشته باشیم. همچنین در حوزه درآمد حاصل از صادرات نفت، میانگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز و قیمت ۵۴ دلار به ازای هر بشکه در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه باید بخشی از ارقام حاصل از درآمد نفتی و ارزی بر اساس قوانین بالادستی و قانون برنامه توسعه به صندوق توسعه ملی واریز شود، تصریح کرد: سال آینده ۲۰ درصد از این درآمدها به صندوق واریز خواهد شد، البته ۱۴,۵ درصد نیز برای شرکت نفت و بقیه در کل بودجه تقسیم خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۶,۶ میلیارد دلار به صندوق توسعه ملی و ۴.۸ میلیارد دلار به شرکت نفت و گاز تخصیص خواهد یافت و سهم دولت رقمی حدود ۲۱.۷ میلیارد دلار خواهد شد که به این ترتیب درآمد ارزی کشور تقسیم‌بندی می‌شود.

مفتح عنوان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ تلاش شده تا اعداد و ارقام واقع‌بینانه گنجانده شوند، زیرا باید درصد تحقق این اعداد را بالا برد، البته در کمیسیون تخصصی و کمیسیون تلفیق به‌طور ریز و دقیق این ارقام بررسی خواهند شد تا اطمینان حاصل شود که این اعداد تحقق‌پذیر خواهند بود.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر