بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
رئیس هیات‌مدیره انجمن فولاد در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عرضه خرد مانع خرید مصرف‌کنندگان از بورس‌کالا بود/ رشد عرضه‌ فقط با افزایش میزان تقاضا

در سال‌های اخیر عرضه محصولات فولادی به‌صورت خرد انجام می‌شد و به همین دلیل مصرف‌کنندگان نمی‌توانستند فولاد را از طریق بورس‌کالا تهیه کنند اما در حال حاضر این روند اصلاح‌شده و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند این محصول را تا سقف 5هزار عدد از بورس کالا تهیه کنند .
کد خبر : ۱۸۶۵۷۷

عرضه خرد مانع خرید مصرف‌کنندگان از بورس‌کالا بود/ رشد عرضه‌ فقط با افزایش میزان تقاضا

بهرام سبحانی رئیس هیات‌مدیره انجمن فولاد در خصوص پیش‌بینی وضعیت بازار فولاد در نیمه دوم سال به خبرنگار بورس نیوز گفت : به دلیل توقف ساخت‌وساز در نیمه دوم سال بازار فولاد نوسان منفی را تجربه کرده اما در اواسط بهمن‌ماه این بازار مجددا اوج خواهد گرفت.

وی در خصوص وضعیت عرضه فولاد در بورس کالا نیز تصریح کرد: در سال‌های گذشته عرضه فولاد در بورس کالا به دلیل مشکلات موجود در ذوب‌آهن روند کاهشی را در پیش‌گرفته بود اما اکنون اگر تقاضایی در بازار ایجاد شود، عرضه نیز انجام خواهد شد .

سبحانی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر عرضه این محصول به‌صورت خرد انجام می‌شد ، ادامه داد : به همین دلیل مصرف‌کنندگان نمی‌توانستند فولاد را از طریق بورس‌کالا تهیه کنند از سویی دیگر شبکه‌های توزیع و اتحادیه‌ها نیز به دلیل عرضه کم این محصول توان تهیه آن را نداشتند اما در حال حاضر این روند اصلاح‌شده و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند این محصول را تا سقف 5هزار عدد از بورس کالا تهیه کنند .

رئیس هیات مدیره انجمن فولاد در خصوص مشکلات صادراتی فولادی‌ها نیز گفت: در این خصوص شرکت‌های تولیدکننده فولاد با مشکلاتی درزمینهٔ حمل‌ونقل، فروش و افت قیمت‌ها در بازار جهانی و محدودیت در سیستم نقل‌وانتقال پول دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی بابیان اینکه تولید فولاد به‌طور سالیانه افزایش می‌یابد، گفت : در سال جاری نیز حدود 26 میلیون تن فولاد در کشور تولید می‌شود که اگر در بازار داخلی و خارجی این محصول مورد استقبال قرار نگیرد تولید آن روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز بورس کالا انجام شد؛

بورس کالا میزبان 20کیلوگرم شمش طلا

در بازدید مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی مطرح شد؛

محصولات ریلی ذوب‌آهن، پاسخگوی نیازهای داخلی

در دیدار با کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شد؛

پیشنهادات ۹ گانه برای تقویت بورس کالا

ارسال نظر