بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر؛

سقوط آزاد سهام آسیا و اروپا

ترک‌ها در اقتصاد چین پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر عمیق‌تر شد که این امر به دلیل وحشت از کندشدن اقتصاد جهان و کاهش سود شرکت‌ها، سهام آسیایی و آمریکایی را به زیر کشید.
کد خبر : ۱۸۶۶۲۵
به گزارش بورس نیوز، پس از شوکِ کاهش صادرات چین در ماه دسامبر که نشان داد ترک‌ها در دومین اقتصاد بزرگ جهان، عمیق‌تر شده‌اند، وحشت از کند شدن سریع‌تر اقتصاد جهان و کاهش سود شرکت‌ها، سهام آسیایی و آمریکایی افت کردند.

جدیدترین داده‌ها از چین نشان داد در ماه دسامبر، واردات ۷.۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته، در حالی‌ که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند این میزان ۵ درصد افزایش یابد؛ این در حالی‌  است که صادرات این کشور، به طور غیرمنتظره‌ای ۴.۴ درصد سقوط کرده است؛ در حالی که تحلیل‌گران و اقتصاددانان انتظار داشتند ۳ درصد رشد کند.

این اعداد و ارقام ناامیدکننده، وحشت از این را تقویت کرد که تعرفه‌های آمریکا بر واردات چین، تنش بزرگی برای اقتصاد چین که قبل از این هم در حال کندتر شدن بود، وارد کرده است.

دلار استرالیا که به عنوان معیار کلیدی ریسک‌پذیری در بازارهای جهان و نقدینگی پروکسی یوآن چین مطرح است، پس از اعلام داده‌هااز رکورد یک ماهه روز جمعه، بین ۰.۷۲۳۵ دلار تا نرخ ۰.۷۱۸۶ دلار، افت کرد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، از رکورد ۱.۵ ماهه روز جمعه خود ۱ درصد پایین آمد. همچنین سهام چین و هنگ‌کنگ، بزرگترین بازنده‌های امروز بودند.

سهام چین در منطقه قرار گرفتند؛ سی‌اس‌آی ۳۰۰، شاخص شرکتهای برتر چین، ۰.۸ درصد افت کرد، کامپوزیت شانگهای ۰.۴۹ درصد پایین آمد، شن‌زن ۰.۵۹ درصد افت کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد سقوط کرد، در حالی‌ که سهام استرالیایی که امروز را با قدرت آغاز کرده بودند، ۰.۲ درصد افت کردند.

در این میان، کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد افت کرد؛ ضمن اینکه شاخص سهام ای‌مینی اس‌ اند پی ۵۰۰ آمریکا به عنوان شاخصی که اجازه می‌دهد در ساعاتی به غیر ساعات باز بودن بازارهای آمریکا هم سهام تحت شاخص اس‌اندپی، در بورس‌های دیگر و یا بورس‌های اینترنتی خرید و فروش شوند، در ساعات آسیایی ۰.۸ درصد افت کرد که نشان از کاهش شدید ریسک‌پذیری دارد.

در بازار ارز، شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند، ۰.۱ درصد بالا رفت و به ۹۵.۵۷ واحد رسید.

قبل از باز شدن بازارها، بانک مرکزی چین میدپوینت یوآن را ۶.۷۵۶۰ در برابر دلار ثبت کرد که این قویترین سطح آن از ۱۹ جولای ۲۰۱۸ تا کنون است. در عین حال، در معاملات امروز یوآن در بازارهای داخلی در نرخ برابری ۶.۷۴۹۳ تبادل شد که بانک مرکزی چین اجازه می‌دهد که نرخ تبادل یوآن در معاملات هر روز، ۲ درصد بالا یا پایین میدپوینتِ تعریف شده، نوسان داشته باشد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
با افزایش امیدواری‌ نسبت به حل و فصل منازعات تجاری چین و آمریکا؛

بورس‌های جهانی روند صعودی به خود گرفت

با اشاره به وضعیت رقابتی بازار میان بانک‌ها؛

الزامات فضای رقابتی بانک ملی تشریح شد

بعداز انتشار گزارش قدرتمند مشاغل صورت گرفت؛

اثر یک گزارش در جهش ۷۰۰ واحدی شاخص داوجونز

ارسال نظر