بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حدود 70هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که عملا با روند کنونی تخصیص اعتبار، تکمیل آن حدود 20 سال به طول می‌انجامد.
کد خبر : ۱۸۶۶۸۰

به گزارش بورس نیوز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به رویکرد لایحه بودجه سال 98 برای تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور، گفت: در شرایط کنونی حدود 70 هزار پروژه عمرانی نیمه‌تمام در کشور وجود دارد که عملا با روند کنونی تخصیص اعتبار، تکمیل آن حدود 20 سال به طول می‌انجامد.

نماینده مردم جهرم در خانه ملت ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که با اعتبارات دولتی مندرج در لوایح بودجه سالیانه نمی‌توان پروژه‌های عمرانی را به سرانجام رساند، از این رو در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی نیازمند تحول هستیم.

مصوبه ویژه برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌خصوصی

در تبصره 19 لایحه بودجه سال 98 به دولت مجوز داده شده تا با کمک بانک‌ها نسبت به واگذاری بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش‌خصوصی اقدام کند.

وی گفت: در تبصره 19 لایحه بودجه سال 98 به دولت مجوز داده شده تا با کمک بانک‌ها نسبت به واگذاری بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی اقدام کند که قطعا این مسئله می‌تواند برای حل بخش بزرگی از پروژه‌های نیمه‌تمام راهگشا باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در تبصره مذکور، اغلب پروژه‌های مربوط به راه‌ها، آزادراه و بزرگراه‌ها تعریف شده است.

رضایی کوچی تصریح کرد: بر اساس آمارها در شرایط کنونی بیش از 3هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های کشور وجود دارد که متأسفانه سالانه حدود 16 هزار نفر در این مناطق بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل بارش باران، برف و وجود جاده‌های غیراستاندارد، احتمال افزایش تصادفات جاده‌ای بسیار بالا است، بنابر این پیشبرد پروژه‌های راهسازی بسیار ضروری است تا حداقل در سال‌های آینده شاهد افزایش میزان تصادفات نباشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته این مسئله را نیز باید مورد توجه قرار دارد که در بحث سهم جابه جایی مسافران، بر اساس آمارها، سهم حمل‌و‌نقل ریلی حدود 10 درصد است و مابقی توسط حمل‌و‌نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.

رضایی کوچی تصریح کرد: در بحث توسعه پروژه‌های نیمه‌تمام از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی، کمیسیون عمران مجلس پیشنهاد خوبی را برای لایحه بودجه سال 98 مطرح کرده که بر اساس آن سهم 15 درصدی آورده و سرمایه دولت برای مشارکت با سرمایه‌گذاران خارجی با اذن مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود که این یک فرصت استثنایی در این حوزه است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: درست است که منابع اعتباری در سال 98 محدود است، اما امیدوارم با برنامه‌ریزی دقیق و اراده جدی دولت و مجلس بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام توسعه یابند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت بلیط قطار درست نیست

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس:

دولت به حوزه حمل و نقل ریلی یارانه دهد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

قطعه پایانی آزادراه تهران-شمال زیر بار ترافیکی

در نشست امروز کمسیون تلفیق لایحه بودجه 98 صورت گرفت؛

واریز سهم شهرداری ها ظرف مدت یک ماه به حساب آنها

ارسال نظر