بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور محسوب می شود، گفت: در بودجه سال ۹۸ در کنار منابع درآمدی، دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هم پیش‌بینی شده و این نشان می‌دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.
کد خبر : ۱۸۶۶۹۰

به گزارش بورس نیوز، سیدکاظم دلخوش، اظهار کرد: در گذشته شرکت‌های ایرانی عمدتا تامین مالی خود را از طریق بازار پول انجام می‌دادند؛ اما در چند سال اخیر با توجه به توسعه بازار سرمایه بر تامین مالی از طریق این بازار تاکید بیشتری شده است.

وی با بیان اینکه مالیات، نفت، عوارض و فروش اموال و املاک دولت از منابع مهم درآمدی کشور محسوب می شود، اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ در کنار منابع درآمدی، دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی هم پیش‌بینی شده و این نشان می‌دهد دولت در شرایط مضیقه، بودجه سال آینده را تدوین کرده است.

دلخوش ادامه داد: دولت حجم انتشار اوراق را در بودجه سال آینده افزایش داده و برآورد می‌شود که این حجم در مقایسه با سال جاری، افزایش چشمگیری داشته باشد و امیدواریم این موضوع از سوی مجلس هم مورد تایید قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: طبق تجربه از سنوات گذشته، معمولاًصددرصد درآمدهای نفتی و مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه محقق نمی‌شود، برهمین اساس دربودجه، ۴۰ هزار میلیارد تومان برای استقراض در قالب اوراق و مانند آن در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با بیان اینکه یکی از مسیرهای ایجاد آرامش اقتصادی و کنترل نقدینگی بازار سرمایه است، گفت: ساختار فعلی بودجه، سنتی است و مجلس و دولت باید برای بودجه عملیاتی، برنامه ریزی کنند، البته بودجه، زمانی عملیاتی می شود که اقتصاد در آرامش باشد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت:

32میلیون تومان، سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولت

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت:

شعار دریافت مالیات در کشور ما

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ گفت:

عرضه نفت در بورس برای مقابله با تحریم‌ها

ارسال نظر