بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر : ۱۸۶۸۵
معاون وزیر بازرگانی اعلام کرد: قیمت کالاهای عرضه شده درنمایشگاههای بهاره حداقل 15 درصد و حداکثر 40 درصد پایین تر از قیمتهای سطح شهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق مفتح در حاشیه افتتاح نمایشگاههای فروش بهاره در تهران در جمع خبرنگاران گفت: سطح عمومی قیمتهای میوه در سطح بازار به تائید مردم بسیار مطلوب بوده و همانطور که وزارت بازرگانی متوقع بوده سطح عمومی قیمتها مطلوب است. بنابراین، وزارت بازرگانی تصمیم به تعویق عرضه میوه به دلیل قیمت مناسب آن در بازار آزاد گرفته است.

معاون وزیر بازرگانی افزود: هر زمان که احساس نیاز کنیم قطعا غرفه میوه و مرکبات را نیز در حاشیه نمایشگاههای بهاره راه اندازی می کنیم، این درحالی است که ذخیره سازی میوه و مرکبات در سطح مطلوبی در سطح کشور صورت گرفته و توزیع نیز صورت خواهد پذیرفت، ولی به دلیل سطح عمومی قیمتها تاخیر در توزیع داریم.

وی تصریح کرد: هماهنگی هایی با وزارت جهاد کشاورزی به عمل آمده تا گوشت قرمز، مرغ و شیلات در نمایشگاههای بهاره توزیع شود.

مفتح، دغدغه مسئولان وزارت بازرگانی و شورای اصناف کشور در برگزاری نمایشگاه بهاره در تهران را کیفیت و قیمت کالاهای ارائه شده به مردم عنوان کرد و گفت: استقبال گسترده مردم در سنوات گذشته و امسال از این نمایشگاهها، نشانگر راضی بودن مردم از کیفیت و قیمت کالاهای ارائه شده در این نمایشگاهها است.
 
معاون وزیر بازرگانی افزود: بالغ بر 95 درصد مردم تهران و 92 درصد مردم سایر نقاط کشور که از این نمایشگاهها بازدید به عمل آورده اند، از کیفیت کالاهای ارائه شده راضی هستند؛ اما این آمار دلیل بر توقف نظارت وزارت بازرگانی بر کیفیت کالاها نیست.
وی تصریح کرد: کاهش قیمتهایی که طی ماههای اخیر در بازار کشور نمودار شده، اثر خود را در کالاهای ارائه شده در سطح نمایشگاه نیز نمودار کرده است، در این راستا به نظر می رسد در واریته های مختلف، قیمت کالاهای ارائه شده در این نمایشگاهها حداقل 15 درصد و حداکثر 40 درصد پایین تر از قیمتهای سطح شهر باشد.

به گفته مفتح، نمایشگاههای بهاره در 6 نقطه از سطح شهر تهران در حال برگزاری است، این درحالی است که فلسفه برگزاری نمایشگاهها را حمایت از مصرف کنندگان است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر