بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
فهرست اطلاعات واحدهای تولید فناوری اطلاعات جهت بهره مندی از معافیت مالیات بر درآمد سال گذشته طی بخشنامه سازمان امور مالیاتی به ادارات ابلاغ شد. این خبری خوش برای شرکت های رایانه‎ای حاضر در بورس اوراق بهادار تهران محسوب می‎شود. در لیست منتشر شده نام 7 شرکت بورسی به چشم می‎خورد.
کد خبر : ۱۸۶۹۱۴

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه دوم دی ماه سال 96 فهرست اطلاعات واحدهای تولیدی فناوری اطلاعات به همراه محصولات نرم افزاری تولیدی را جهت بهرهمندی از معافیت مالیاتی منتشر کرد.

پرونده مالیات از رایانه‎ها حذف شد / اثرات بخشنامه جدید بر گروه رایانه

در این فهرست نام هفت شرکت حاضر در بازار سهام، «اوان»، «سیستم»، «رانفور»، «افرا»، «مفاخر»، «مداران» و «پرداخت» به چشم می‎خورد.

این واحدها همزمان با استفاده از معافیت‌های مالیاتی فروش محصولات تولیدی، می توانند از سایر معافیت‌های مالیاتی از جمله معافیت های مالیاتی واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی مستقر در پارک‌های علم و فناوری و معافیت مالیاتی ماده 3 قانون شرکت ها و موسسات دانش بنیان نیز استفاده کنند.

نکته قابل ذکر این است که معافیت مالیاتی مذکور تنها شامل بخشی از خدمات شرکت ها می شود و تمام مالیات را در برنمی گیرد. از همین رو نمی توان به طور دقیق میزان اثرگذاری این موضوع بر سود شرکت های رایانه را مشخص کرد اما آنچه که مسلم است این است که اثرات آن خفیف و چندان چشمگیر نیست.

در جدول زیر مبلغ کل مالیات 7 شرکت مذکور در سال مالی 96 و 6 ماهه نخست سال 97 آورده شده که معافیت مالیاتی ذکر شده بخشی از این ارقام را تحت تاثیر قرار می دهد.

پرونده مالیات از رایانه‎ها حذف شد / اثرات بخشنامه جدید بر گروه رایانه

اشتراک گذاری :
ارسال نظر