بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
کاهش 30 درصدی مبلغی پروژه‌های واگذار شده این شرکت در کنار رشد بهای تمام‌شده این پروژه‌ها در مقایسه با سال قبل باعث شد تا صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان آذرماه سال جاری، عملکرد بسیار ضعیفی را در مقایسه با سال قبل داشته باشد.
کد خبر : ۱۸۷۰۴۰

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سخت آژند بر اساس صورت‌های مالی 12 ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان آذرماه سال جاری، عملکرد بسیار ضعیفی را در مقایسه با سال قبل داشته است.

سود خالص این شرکت نیز با افت 96 درصدی نسبت به سال 96 کمتر از 7میلیارد و 200 میلیون ریال محقق شده که رقم بسیار ناچیز و ناامیدکننده‌ای است.

کاهش 30 درصدی مبلغی پروژه‌های واگذارشده و همچنین رشد بهای تمام‌شده این پروژه‌ها در مقایسه با سال قبل و همچنین شناسایی بیش از 30 میلیارد ریال هزینه مالی که در سال گذشته، رقم بسیار ناچیزی بوده است، از عوامل اصلی کاهش سنگین سود شرکت در سال جاری محسوب می‌شوند.


لازم به ذکر است که ارزش پروژه‌های واگذارشده شرکت در سال قبل معادل 184 میلیارد ریال بوده است و این مبلغ در سال 1396 معادل 264 میلیارد ریال بوده است . بااین‌حال، علت اصلی افت سودآوری کاهش حاشیه سود عملیاتی شرکت بود.

همچنین، حاشیه سود عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذرماه سال جاری ، 22 درصد بود و این در حالی است که پروژه‌های واگذارشده در سال 1396 با حاشیه سود عملیاتی 68 درصدی به فروش رسیده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده دلیل اصلی کاهش سودآوری شرکت است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر