بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
بررسی های نشان می دهد که شرکت «فولاد خوزستان» در دی ماه بالغ بر 14 درصد 9 ماهه قبل، درآمد کسب کرده است. این موضوع نشان می دهد که با وجود تحریم‎ها و اوضاع نامساعد اقتصادی، مشکلی در امر فروش و صادرات محصولات خود ندارد و با این اوصاف سود مطلوبی در انتظار این شرکت و سهامدارانش نشسته است.
کد خبر : ۱۸۷۱۵۲

بر اساس بررسی های واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، سال جاری برای شرکت «فولاد خوزستان» بسیار خوب سپری شده و ارقام بالاتری را در برابر سود خود می بینید. این شرکت فولادساز در 9 ماهه سال جاری 119 درصد رشد سود خالص در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را در کارنامه خود ثبت کرد.

گرمی فروش فولادساز جنوبی در سرمای تحریم‎ها / سهامداران «فخوز» خاطرجمع باشند

روند تولید این شرکت فولادساز در سال جاری در مجموع بالاتر از سال گذشته بود. دلیل جهش ناگهانی تولید در شهریور 96 نسبت به ماه قبل از آن، اضافه شدن محصول گندله به مدار تولید است. در دو ماه اخیر مقدار فروش فراتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

گرمی فروش فولادساز جنوبی در سرمای تحریم‎ها / سهامداران «فخوز» خاطرجمع باشند

از حیث مقدار فروش عملکرد «فخوز» پرنوسان بوده؛ در برخی ماه های سال 97 بیش از مدت مشابه سال 96 فروش انجام داده اما در دو ماه ابتدایی زمستان، مقدار فروش افت نشان می دهد. البته اگر روال سال های قبل تکرار شود، فروش در دو ماه آخر سال در کانال صعود قرار می گیرد.

گرمی فروش فولادساز جنوبی در سرمای تحریم‎ها / سهامداران «فخوز» خاطرجمع باشند

اما به سراغ نرخ فروش محصولات برویم. میانگین نرخ فروش محصولات «فخوز» شامل بلوم و بیلت، گندله و اسلب در تمام ماه های سال 97 نسبت به سال 96 بالاتر بوده است. حتی در ماه های شهریور، مهر و آبان فاصله نرخ های دو دوره مذکور بیشتر شد. نرخ های فروش دی ماه مجددا نسبت به آذر ماه جهش یافته که اگر مطابق با سال های گذشته عمل کند، باید منتظر نرخ های بالاتر در بهمن و اسفند باشیم.

گرمی فروش فولادساز جنوبی در سرمای تحریم‎ها / سهامداران «فخوز» خاطرجمع باشند

نکته حائز اهمیت در خصوص وضعیت این است که «فخوز» در دی ماه به موجب رشد نرخ فروش توانسته 10968 میلبیارد ريال بر درآمد فروش خود بیافزاید که رقم قابل توجهی است. شایان ذکر است که در مجموع 9 ماهه منتهی به آذر، 76646 میلیارد ريال مبلغ فروش ثبت گردید. به عبارت بهتر، این شرکت در دی ماه بالغ بر 14 درصد 9 ماهه قبل، درآمد کسب کرد. این موضوع نشان می دهد که شرکت «فولاد خوزستان» مشکلی در امر فروش و صادرات محصولات خود ندارد و با این اوصاف سود مطلوبی در انتظار این شرکت و سهامدارانش نشسته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر