بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی بیش از 60 درصد از مشاوران املاک فاقد کد رهگیری هستند، افزود: این فعالیت غیرقانونی قطعا به تلاطمات بازار مسکن دامن می‌زند.
کد خبر : ۱۸۷۲۷۳

به گزارش بورس نیوز، سیداحسن علوی با انتقاد از فعالیت آزادانه دلالان و سوداگران در بازار مسکن، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی به علت نبود نظارت دقیق دولت در بازار مسکن شاهد تعیین قیمت املاک خارج از ضوابط و عرف اقتصادی هستیم.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در خانه ملت ادامه داد: یکی از مشکلات بازار مسکن، فعالیت مشاوران املاک و بنگاه‌های مسکن است، این مراکز در شرایط کنونی بدون نظارت کافی، مشغول به فعالیت هستند و می‌توان مشاوران املاک را یکی از عوامل تشدید قیمت‌ها دانست.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی بیش از 60 درصد از مشاوران املاک فاقد کد رهگیری هستند، افزود: این فعالیت غیرقانونی قطعا به تلاطمات بازار مسکن دامن می‌زند.

علوی ادامه داد: مردم باید بین بد و بدتر، گزینه بدتر را انتخاب کنند، یعنی متقاضیان مسکن به جای استفاده از سایت‌های اینترنتی می‌توانند از مشاوران املاک استفاده کنند، البته مشاورانی که دارای کد رهگیری و شناسه قانونی هستند.

وی نسبت به نقش مخرب سایت‌های اینترنتی در قیمت‌گذاری بازار مسکن هشدار داد و گفت: امروز صفحات اینترنتی به یکی از مراجع اصلی قیمت‌گذاری املاک تبدیل شده است، حال فعالیت در این سایت‌ها رایگان بوده و حتی ثبت نامه نیز نمی خواهد و افراد می‌توانند برای ملک خود هر قیمتی را بگذارند و هیچ نهادی این رویکرد را کنترل نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حتی به نظر من دلالان و سوداگران با فعالیت در سایت‌های اینترنتی و قیمت‌گذاری مدام و بالاتر از قیمت روز، به دنبال فضاسازی جدید و ایجاد تلاطم اقتصادی در بازار مسکن هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ساماندهی فعالان بازار مسکن تأکید کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی باید مکانیزم خاصی را برای کنترل و ساماندهی سایت‌های فعال در حوزه مسکن و مشاوران املاک تعبیه کند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر