بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
کارشناس بورس‌کالا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

توقف معاملات شکر در بورس‌کالا، اقدامی دو سر باخت

توقف معاملات شکر فقط و فقط ناشی از تصمیم مسئولان بوده و عرضه کنندگان و خریداران شکر، هیچ مخالفتی با معامله شکر در بورس ندارند.
کد خبر : ۱۸۷۳۴۱
به گزارش بورس نیوز از چهاردهم شهریورماه امسال، معامله شکر در بورس کالا متوقف شده و این قضیه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان عمده شکر سفید را دچار مشکلاتی کرده است.

 مدیر کالای یکی از کارگزاری‌ها در گفت‌وگو با بورس‌نیوز ضمن گلایه از توقف معاملات شکر در بورس کالا بیان کرد: معاملات شکر در بورس کالا چند ماهی است که متوقف شده؛ در حالی که هم تولیدکنندگان شکر و خریداران عمده، تمایل به معامله در بورس کالا داشتند و این وضعیت هر دو طرف این معامله را با مشکل مواجه ساخته است.

وی افزود: هر روز اقدام به عرضه شکر در بورس کالا می کنیم؛ ولی متولیان بورس‌کالا اجازه انجام معامله نمی دهند. عدم معامله شکر در بورس کالا هم موجب کمبود نقدینگی قندی‌ها خواهد شد (چراکه فروش ها در بورس کالا نقدی است) و قیمت شکر در بازار آزاد را افزایش داده است؛  عدم معامله در بورس کالا، این سیگنال نادرست را به خریداران می دهد که در روند عرضه شکر مشکلاتی وجود دارد و تقاضای کاذب به دلیل ترس از کمبود شکر در آینده، شکل می گیرد.

این معامله گر کالایی در پاسخ به ایراداتی که به معامله شکر در بورس کالا وارد شده، گفت: در نظر داشته باشید که خریداران شکر در بورس‌کالا، با ارائه مدارکی، کد معاملاتی دریافت کرده اند و این بهانه که خریداران احراز هویت نشده و ممکن است برخی خریداران اقدام به صادرات غیر قانونی شکر کنند، به هیچ وجه منطقی نیست. توقف معاملات به دلیل نگرانی از سوءاستفاده برخی خریداران، توجیه منطقی ندارد. بورس کالا، شفاف ترین محل انجام معاملات است و در صورت آزاد شدن معاملات شکر در بورس کالا، هویت و میزان خریدار کاملا شفاف خواهد بود. 

وی در خاتمه تصریح کرد: توقف معاملات شکر فقط و فقط ناشی از تصمیم مسئولان بورس کالا بوده و عرضه کنندگان و خریداران شکر، هیچ مخالفتی با معامله شکر در بورس ندارند. امیدواریم این مشکل هر چه زودتر برطرف شود تا قیمت شکر در بازار آزاد نیز، متعادل تر شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر