بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
مدیر عامل بیمه رازی عنوان کرد:

مشکل جدی آیین‌نامه 60 در شرکت‌های بیمه

مدیر عامل بیمه رازی گفت: مشکل جدی آئین نامه 60 در درون خود شرکت های بیمه است ، کار سرمایه گذاری یک کار تخصصی است و کار یک اداره در مجموعه شرکت ها نیست.
کد خبر : ۱۸۷۳۶۸
به گزارش بورس نیوز، مجید بختیاری، مدیر عامل بیمه رازی معتقد است  نقش" اخلاق" در صنعت بیمه این روزها کم رنگ شده است.  بی اخلاقی در هر صنعتی رواج پیدا کند ، آفت آن صنعت خواهد شد.

 مدیرعامل بیمه رازی ادامه داد: این روزها به " اهلیت داشتن" کم تر توجه می شود .برای تشریح این مهم به مقایسه شغل وکالت و نمایندگی بیمه اشاره می کند و می گوید: وکلا برای مهر و امضا خود اهمیت قائلند و آن را به هر کسی نمی سپارند . اما امروز دیگر خود نماینده پای بیمه نامه را امضا نمی کند . این در حالی است که وجاهت آن بیمه به اعتبار امضا نماینده است که به نیابت از بیمه گر ، بیمه نامه را صادر می کند.

وی به گردهمایی ارزیابان خسارت هم اشاره ای می کند و می گوید : همانطور که در آن نشست هم مطرح کردم "مشکل در جامعه ارزیابان خسارت این است که ارزیاب ، ارزیابی نمی کند ! ، باید دقت کرد مقوله ارزیابی خسارت یک اصل مهم دارد و دو طرف پرونده بیمه گر و خسارت دیده به ارزیاب اعتماد می کنند تا بر اساس تشخیص او حق خود را دریافت یا ادا کنند.

 مدیرعامل بیمه رازی به نهادسازی در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت : این نهادها و انجمن ها هستند که می توانند به حاکمیت کمک کنند تا موانع و مشکلات راه حل های منطقی پیدا کنند .
وی لزوم گفتگو بین نهادهای صنعت بیمه هم مهم دانست و افزود: بنظرم بین استارت آپ ها و تشکل های شبکه فروش ، بین ارزیابان و استارت آپ ها ، بین رسانه های بیمه ای و تشکل ها باید گفتگو شکل بگیرد و خروجی این گفتگو ها حتما به صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

بختیاری ادامه داد : به استارت آپ ها اعتقاد دارم ، اما گاهی بنظرم بسوی شبیه هم بودن پیش می روند ، مدل خاص و ویژه ای ارائه نمی کنند .  بنظرم می توان با ایجاد یک " اکو سیستم" برای استارت آپ های بیمه ای ، فرستی ایجاد کرد تا مدیران حقوقی بیمه ها ، مدیران انفورماتیک و مدیران امور نمایندگان شرکت ها با استارت آپ ها گفتگو کنند ، شبکه فروش و نمایندگان با استارت آپ ها گفتگو کنند . از تعامل به تعالی برسیم.

وی گریزی به آئین نامه 60 (سرمایه گذاری) زد و گفت : " مشکل جدی آئین نامه 60 در درون خود شرکت های بیمه است ، کار سرمایه گذاری یک کار تخصصی است و کار یک اداره در مجموعه شرکت ها نیست.

مدیرعامل بیمه رازی گفت : بنظرم تشکیل شرکت های سرمایه گذاری یا کلینیک های سرمایه گذاری در کنار شرکت های بیمه خیلی کارا خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تا عید نوروز صورت می‌گیرد؛

توزیع یک بسته حمایتی دیگر

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت:

نوپا بودن عرضه نفت در بورس انرژی کشور

برای پیگیری بسته حمایتی صورت گرفت؛

اختصاص کد دستوری از سوی سازمان تامین اجتماعی

ارسال نظر