بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس گزارش عملکرد 10 ماهه شرکت‌ها به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور گروه های بانکی در بازار پیشرو خواهند شد و شرایط مطلوب تری را نسبت به دیگر گروه‌ها تجربه خواهند کرد.
کد خبر : ۱۸۷۴۰۱

پیشروی بانکی ها در آینده ای نه چندان دور/ پتروشیمی ها رشد شارپی را تجربه نخواهند کرد

به گزارش بورس‌نیوز، اهالی بازار سرمایه هرساله در چهارمین فصل سال چشم انتظار دیدن گزارش عملکرد شرکت‌های سهامی عام هستند که در سال جاری این انتظار با نگرانی‌های ناشی از تحریم‌ها نیز مواجه بود اما پس از انتشار گزارش عملکرد 10 ماهه برخی از شرکت‌ها در چندروز اخیر کمی از التهابات بازار فروکش کرد زیرا اعداد و ارقام این گزارش‌ها حاکی پیامی مبنی بر عدم تاثیر گذاری زیاد تحریم‌ها در عملکرد شرکت‌ها بود.

در این خصوص کیارش فاضل کارشناس بازار سرمایه به بورس نیوز گفت: براساس گزارش عملکرد 10 ماهه شرکت‌ها به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور گروه‌های بانکی در بازار پیشرو خواهند شد و شرایط مطلوب‌تری را نسبت به دیگر گروه ها تجربه خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل تسعیر نرخ ارز آینده مثبتی برای سهام بانکی‌ها پیش بینی می شود، گفت: افزایش سرمایه بانک‌ها و انتشار اخبار مثبت برای تک سهم‌های این گروه نیز در زمینه رشد گروه های بانکی در آینده نقش مهمی ایفا می کنند.

فاضل در خصوص آینده سهام پتروشیمی‌ها نیز گفت: پتروشیمی‌ها در چندماه اخیر به دلیل افزایش نرخ ارز درآمد زیادی را کسب کردند و گزارش عملکرد 10 ماهه این شرکت‌ها نیز به طور کل مثبت بوده اما بازار باید سهام گروهی را باور داشته باشد که در حال حاضر بازار در خصوص پتروشیمی‌ها به باور مطلوبی نرسیده به همین دلیل می‌توان گفت که این گروه رشد شارپی را تجربه نخواهند کرد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در حال حاضر گروه‌های خودرویی در حالت فرسایشی به‌سر می‌برند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودرویی گزارش‌های مطلوبی را نیز ارائه نکرده‌اند بنابراین با وجود تبلیغ‌هایی که برای سهام‌های این گروه انجام می‌شود اما سهم‌های خودرویی مورد استقبال قرار نمی‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از سال 94 یا 95 فقط سهام خودرویی را تبلیغ می‌کنند اما قیمت این سهام‌ها افت زیادی را تجربه کرده و باید منتظر تعیین تکلیف افزایش سرمایه این شرکت ها باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
رشد پتروشیمیها پیشکش منفیش نکنید با لیدریه خودرویها