بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴
کارشناس بورس کالا در گفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش نرخ محصولات، عاملی برای رشد درآمد بورس کالا

مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری بورس بیمه گفت: قیمت محصولات از سال گذشته تاکنون بین 100 تا 120 درصد افزایش یافته که این امر موجبات افزایش درآمد بورس کالا را در 10 ماهه اخیر فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۸۷۴۲۷

به گزارش بورس نیوز، براساس گزارش منتشره در سامانه کدال شرکت بورس کالای ایران دردوره 1 ماهه منتهی به97/10/30 مبلغ 82,496 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به میانگین 9 ماه گذشته افزایش 11 درصدی و نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل رشد 40 درصدی را تجربه کرده است.

همچنین این شرکت براساس عملکرد 10 ماهه نیز برای سال مالی منتهی به 1397/12/29 مبلغ 752,016 میلیون ریال درآمد داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد 60 درصدی در سال جاری است.

در این خصوص علی بخشنده مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری بورس بیمه به بورس نیوز گفت: باتوجه به کاهش حجم فروش محصولات در یک ماه اخیر، افزایش درآمد این شرکت نسبت به 9 ماه گذشته کمی عجیب به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر قیمت محصولات به کمترین حد رسیده است، افزود: اما از سویی دیگر باز شدن سقف سهمیه‌ها موجبات افزایش تقاضا را فراهم نمود.

کارشناس بورس کالا با بیان اینکه افزایش نرخ نفت از 40 به 50 دلار نیز در این زمینه موثر بوده است، خاطرنشان کرد: به دلیل کاهش قیمت نفت انتظار می رفت که قیمت محصولات پتروشیمی نیز روند کاهشی را در پیش گیرد اما با افزایش قیمت نفت در ماه های اخیر قیمت این محصولات نیز افزایش یافت.

وی با بیان اینکه نرخ دلار سامانه نیما نیز بین 8400 تا 8600 در نوسان است، گفت: بنابراین خریداران می‌دانستند که قیمت محصولات به کف رسیده است.

مدیر بورس کالا و انرژی کارگزاری بورس بیمه با بیان اینکه باتوجه به افزایش قیمت دلار از سال گذشته تاکنون قیمت محصولات نیز روند افزایشی را در پیش گرفته است، ادامه داد: قیمت محصولات از سال گذشته تاکنون بین 100 تا 120 درصد افزایش یافته که این امر موجبات افزایش درآمد بورس کالا را در 10 ماهه اخیر فراهم کرده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
داستان «های‌وب» ادامه دارد؛

وعده درآمدهای فضایی و عدم تحقق

در روز یکشنبه مورخ 1397/12/12 صورت خواهد گرفت؛

آگهی دعوت به مجمع عمومی «شکربن»

ارسال نظر