بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت:

ایجاد زیرساخت مناسب در مناطق آزاد برای دعوت سرمایه گذاران

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد گفت: موضوعی که مناطق آزاد را بسیار درگیر کرده، ایجاد زیرساخت مناسب است زیرا به هیچ عنوان امکان دعوت از سرمایه‌گذاران بدون ایجاد زیرساخت لازم وجود ندارد.
کد خبر : ۱۸۷۴۶۱

رائه خدمات ویژه بانکی در مناطق آزاد

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تاکید بر ارائه خدمات خاص بانک‌ها در مناطق آزاد، گفت: برای ارائه محصولات بانکی، بیمه‌ای و بورسی ویژه مناطق آزاد، رایزنی‌هایی انجام شده است.

به گزارش بورس نیوز، اکبر افتخاری درباره حمایت از تولید در مناطق آزاد، افزود: تولید شامل یک فرآیند چهار قسمتی است که شامل مجموعه فعالیت‌های پیش از عملیات تولید، حین تولید، پس از تولید و در آخر مجموعه فعالیت‌های پیشتیبانی تولید می شود.

افتخاری گفت: از جمله مجموعه فعالیت‌های پیش از تولید، ایجاد زیرساخت‌های مناسب ‌برای حضور تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در این مناطق است.

وی افزود: موضوعی که مناطق آزاد را بسیار درگیر کرده، ایجاد زیرساخت مناسب است زیرا به هیچ عنوان امکان دعوت از سرمایه‌گذاران بدون ایجاد زیرساخت لازم وجود ندارد.

افتخاری در ادامه افزود: مناطق آزاد تاکنون حمایت‌هایی نیز از تولید و فعالان تجاری داشته که می‌توان به معافیت‌های قانونی، مساعدت در تصاحب زمین، حمایت‌های معنوی از جمله اخذ مجوز و حمایت‌های اداری و ... اشاره داشت.

وی درباره حمایت‌های حین تولید نیز، توضیح داد: برخی اقدامات نیز در جریان تولید انجام می‌گیرد که می‌توان به کاهش ممنوعیت‌ها، تعامل‌ها و سرعت بخشی روند فعالیت‌ها اشاره کرد.

به گفته معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، فعالیت‌های پشتیبانی نیز شامل فعالیت‌های مالی، ارتباط با بخش‌های عملیاتی و اخیرا نیز برنامه‌ای جدی برای برخی حمایت‌ها از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی از جمله ایجاد صندوق ضمانت و حمایت از فعالان اقتصادی تدوین شده است.

افتخاری در ادامه به راه‌اندازی فاز اول پنجره واحد اشاره کرد و افزود: در فازهای بعدی نیز یک پنجره واحد کامل ایجاد خواهد شد تا فعالان اقتصادی بتوانند نیازهای خود را از این طریق پیگیری کنند.

وی در ادامه گفت: همچنین پلتفرم نوینی ایجاد شده تا مناطق آزاد به صورت اعتباری با یکدیگر داد و ستد کنند و به طور حتم مشکلات نقدینگی آنها حل خواهد شد.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تاسیس مراکز نوآوری و فناوری برای فعالیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های جدیدالتاسیس را به عنوان یکی دیگر از اقدامات عنوان کرد و افزود: برای بحث تامین مالی نیز برنامه‌ریزی خاصی انجام شده تا سرمایه گذاران بتوانند در زمینه تامین مالی و ارتباط با نهادهای مالی داخلی و بانک‌ها از روش‌های نوین تامین مالی استفاده کنند.

افتخاری ادامه داد: در بحث بیمه نیز به دنبال ایجاد بیمه‌نامه‌های خاص مطابق شرایط خاص مناطق آزاد هستیم.

وی درباره وضعیت تسهیلات ویژه مالی، بانک‌ها و همچنین حمایت آنها از تولید، اظهار داشت: موضوع قابل توجهی که وجود دارد این است که در هر اکوسیستمی باید متناسب با آن فضا و محیط برنامه‌ریزی و اقدام شود.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: تاکنون نهادهای مالی در مناطق آزاد به مانند سرزمین اصلی فعالیت کرده‌اند و ظرفیت‌سازی خوبی برای این فضا ایجاد نشده است. فعالیت‌های بانکی در مناطق آزاد و محصولات بانکی در این مناطق مانند سرزمین اصلی است.

افتخاری افزود: تلاش ما بر این است تا در اکوسیستم مناطق آزاد شرایط خاص این مناطق لحاظ شود و با بانک‌ها، بیمه‌ها و بورس و... نیز رایزنی‌های لازم انجام شده تا محصول‌های خاص برای مناطق آزاد تهیه و ارائه شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
از دوم اردیبهشت آغاز می شود؛

برنامه های آموزشی فین استارز پلاس

در فرابورس اتفاق می افتد؛

ثبت نام در فین استارز پلاس

مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه بانک مسکن گفت:

تامین مالی در شرایط کاهش درآمد نفتی با نوسان شدید

ارسال نظر