بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲
معاون وزیر صمت در همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران گفت: با توجه به روند افزایشی تولید فولاد در کشور طی ٤٠ سال اخیر به جرات می توان اعلام کرد که صنعت فولاد جزو ٥ صنعت برتر بعد از انقلاب اسلامی بوده است.
کد خبر : ۱۸۷۵۶۵
به گزارش بورس نیوز، جعفر سرقینی با بیان اینکه متوسط رشد سالیانه صنعت فولاد ایران دو رقمی است گفت:در حال حاضر تولید فولاد خام ظرفیت ۳۵ میلیون تنی دارد و زنجیره فولاد نیز از ظرفیت ۲۰۷.۵ میلیون تنی برخوردار شده است که حاکی از رشد قابل توجهی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه افزایش میزان صادرات محصولات فولادی منوط به رقابت در بازارهای جهانی است،خاطرنشان کرد: در این راستا متخصصان حوزه فولاد باید علاوه بر مسائل مربوط به بازار، موارد صادراتی را نیز در نظر بگیرند.

سرقینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مصرف سرانه فولاد کشور روندی کاهشی داشته است که باید با پیدا کردن بازارهای ساخت‌وساز جدید در خارج از کشور، این مصرف را افزایش دهیم.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه پایش طرح‌های فولادی از سر گرفته خواهد شد تصریح کرد:اکتشاف به‌عنوان اصلی ترین حلقه زنجیره فولاد باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
براساس آمار انجمن جهانی فولاد در سال گذشته صورت گرفت؛

قرار گرفتن ایران در فهرست 10 کشور برتر تولیدکننده فولاد جهان

در نشست با روسای تشکل‌های معدنی و صنایع معدنی؛

غریب پور: با مشارکت بخش خصوصی، تصمیم‌گیری خواهیم کرد

در بازدید از طرح الکترود گرافیتی؛

بخش صنعت با محوریت بخش خصوصی تقویت می‌شود

در بازدید مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی مطرح شد؛

محصولات ریلی ذوب‌آهن، پاسخگوی نیازهای داخلی

ارسال نظر