بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

بهره‌برداری از 28 سد آبی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: تا پایان برنامه ششم ۲۸ سد وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر : ۱۸۷۶۴۹
نتیجه تصویری برای سد

به گزارش بورس نیوز، محمد حاج‌رسولی‌ها اظهار کرد: لرستان قبل از برنامه طرح جامع اجرای سازه‌های سدسازی عقب بود که در برنامه پنجم ۱۱ طرح در استان ساماندهی شد.

وی با اشاره به اجرای چند سد در لرستان، ادامه داد: همچنین سد معشوره بحث‌های زیادی درخصوص بازنگری داشت که دو سال پیش تخصیص آن نهایی شد.

حاج‌رسولی‌ها اضافه کرد: شرکت آب نیرو موارد فاینانس این سد را در دست اجرا دارد و چنانچه مسائل تحریمی حل شود، با جدیت عملیاتی خواهد شد. البته در مورد نقشه و مساحت آن بحث خاصی نیست و آخرین ابلاغ تخصیص آن ۱۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه خیلی از سدها در کشور بر اثر تغییر اقلیم تجدیدپذیر شدند، افزود: آب تجدیدپذیر در مواقعی ۱۳۰ میلیارد مترمکعب بوده که الان به خاطر خشکسالی به ۱۰۰ میلیارد مترمکعب رسیده است.

وی یادآور شد: امسال بعد از ۱۱ سال شاهد ترسالی در کشور هستیم.

حاج‌رسولی‌ها گفت: بیش از ۱۷۰ سد در حال بهره‌برداری داریم که حجم مخازن آنها ۵۱ میلیون مترمکعب بوده و ۵۲ درصد حجم مخازن پر است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران اضافه کرد: ۱۰۴ سد به عنوان ردیف اجرایی در دست اجرا داریم که ۶۴ مورد این‌ها فعال و مابقی یا محدودیت اعتبارات دارند یا در حال بازنگری ابعاد هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم ۲۸ سد وارد مدار بهره‌برداری شود، افزود: در دهه فجر سه سد در کشور افتتاح خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

کم شدن حجم فعلی مخزن سد استقلال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

کم شدن حجم فعلی مخزن سد استقلال

ارسال نظر