بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هرگونه ناپایداری و ناآرامی در شرایط اقتصادی و بازار ارز می‌تواند آثار خسارت باری برای تمام مردم اعم از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد کند.
کد خبر : ۱۸۷۷۱۸

به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی با اشاره به هشدار رییس کل بانک مرکزی به نوسان‌گیران مبنی بر اینکه منتظر اقدام بانک مرکزی در بازار ارز باشید، گفت: دشمن قصد دارد که به اقتصاد کشور ضربه زده و بازار ارز را ملتهب کند، به ویژه در دهه فجر دشمنان جمهوری اسلامی توطئه‌هایی را مدنظر داشته و برنامه‌هایی برای تشدید این توطئه‌ها و به ثمر رساندن آن دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، افزود: دشمن تلاش کرده شرایط سختی به اقتصاد کشور تحمیل کند که در این شرایط ما باید تدابیر و سیاست‌های مقابله ای داشته باشیم و این تدابیر باید در چارچوب تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین و اجرایی شود.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که می تواند در شرایط کنونی برای مدیریت بازار ارز موثر باشد ورود به موقع و پیشگیرانه بانک مرکزی برای مقابله با شایعات و خنثی سازی برنامه‌های توطئه آمیز در این بازار توسط دشمن است، ادامه داد: عملکرد بانک مرکزی طی ماه‌های اخیر به ویژه در زمان ریاست آقای همتی مثبت ارزیابی می‌شود و باید این رویکرد تقویت شده تا از تاثیرگذاری شایعات و شانتاژ تبلیغاتی دشمن و دوستان نادان در کشور و در فضای مجازی که مورد مراجعه مردم است در بازار ارز جلوگیری کرد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، با تاکید بر اینکه باید دقت کرد تا فضاسازی‌ها روی شاخص‌های واقعی بازار ارز تاثیر نگذارد، بیان کرد: آگاه سازی مردم می‌تواند به خنثی سازی توطئه‌ها در بازار و اقتصاد کشور کمک کند و مردم باید بدانند که هر میزان که با دولت و مسئولان برای ثبات بخشی، آرامش و پایداری بازار ارز و پول کمک کنند منافع آن در سطح ملی به تمام مردم می‌رسد.

وی افزود: هرگونه ناپایداری و ناآرامی در شرایط اقتصادی و بازار ارز می‌تواند آثار خسارت باری برای تمام مردم اعم از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایجاد کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توطئه‌ها و دسیسه‌های اقتصادی دشمنان در کشور باید خنثی‌سازی شود، تصریح کرد: باید منتظر عملکرد بانک مرکزی در بازار بود تا قیمت ارز سیر نزولی یافته و ادامه یابد، البته تلاش دولت و بانک مرکزی این است که از صعودی شدن غیر واقعی بازار ارز جلوگیری کنند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر