بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
مدیرعامل «وامید» در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«وامید» جریمه می شود؟

در صورت قطعیت موضوع پرداخت جریمه دیرکرد، مبلغ جریمه از بازدهی کسب شده در این مدت کمتر خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۷۷۸۳
به گزارش بورس نیوز  ماجرا از آنجا آغاز شد که چند روز پیش، حضرت پور عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در گفتگویی اعلام کرد: «طبق گزارش تفریغ بودجه سال 96 دیوان محاسبات که تقدیم مجلس شد، تخلف آشکار بانک سپه مشخص شده است. این بانک برای یک شرکت 177 فقره ضمانت نامه به مبلغ هزار و 264 میلیارد تومان صادر کرده است، متاسفانه این ضمانت نامه ها بدون انعقاد قرارداد رسمی بوده و قرارداد، فرمالیته است. از سوی دیگر طبق قانون بانکداری باید 10 درصد ضمانت نامه مبلغی نقد دریافت می شد که بانک تنها 8 درصد پول گرفته است، این موارد را در قالب نامه و شکایت به کمیسیون اصل 90 مجلس ارسال کرده ایم.» پس از این ماجرا، پیگیر اصل داستان شدیم. شنيده ها حاكي از آنست كه گروه سرمايه گذاري اميد در تصميمي تامل برانگيز قصد دارد مبلغ ٨٠٠ ميلياردتومان وجه التزام مربوط به جريمه ديركرد در پرداخت سودسهام صندوق بازنشستگي كاركنان بانك سپه را پرداخت کند.
بانك سپه سهامدار بيش از ٧٠ درصد سهام «واميد» است كه از سال ٩٢ به بهانه هاي واهي از دريافت سود امتناع كرده و ظاهرا در شرايطي كه موضوع واگذاري سهام بانك سپه در اميد به صورت جدي درحال پيگيري هست، بانك سپه با طرح دعاوي جديد، مترصد دریافت سود معوق سهام و جریمه دیرکرد آن است. این شرکت در یک شفاف سازی اعلام کرده اصل و فرع مطالبات بانک سپه بابت سود سهام ۹۴ و ۹۵ را با سهام فولاد مبارکه و نفت و گاز پارسیان تهاتر خواهد کرد.

حسنعلی قنبری مدیرعامل شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: بانک سپه از سنوات قبل، مقداری سود سهام معوق دارد که باید پرداخت شود. 
تصمیم گیری در خصوص پرداخت احتمالی جریمه دیرکرد یا میزان آن، توسط سازمان بورس انجام خواهد شد و تا این لحظه در این مورد تصمیمی اتخاد نشده که بتوان اظهار نظر کرد.

وی افزود: آنچه مسلم است، چنانچه پرداخت جریمه دیرکرد بابت سود سهام معوق به بانک سپه قطعی شود، پرداخت جریمه به صورت نقد انجام نخواهد شد و این کار با واگذاری برخی دارایی ها صورت خواهد گرفت. 

مدیرعامل «وامید» تصریح کرد: نکته حائز اهمیت که سهامداران باید مد نظر قرار دهند، این است که ارزش دارایی های گروه مدیریت سرمایه گذاری امید در طول چند وقتی که سود سهام را پرداخت نکرده بوده، رشد مطلوبی داشته و در حقیقت در مدتی که سود سهام را پرداخت نکرده بودیم، از این محل بازدهی قابل ملاحظه ای کسب شده که به مراتب بالاتر از سود بانکی بوده است. بنابراین پرداخت احتمالی جریمه دیرکرد بابت سود سهام معوق، نگران کننده نیست و دغدغه سهامداران بابت این موضوع، کاملا بی مورد است. چرا که حتی در صورت قطعیت موضوع پرداخت جریمه دیرکرد، مبلغ جریمه از بازدهی کسب شده در این مدت کمتر خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر