بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده این سرمایه‌گذار؛

سود فروش سهام کامودیتی‌ها در جیب این شرکت/ سود 528 ریال به ازای هر سهم تحقق شد

ترکیب درآمدهای عملیاتی شرکت شامل سود فروش سهام به مبلغ 480 میلیارد ریال که عمدتا از سود فروش سهام شرکت‌های ریشمک، فولاد مبارکه و ملی مس حاصل شده است.
کد خبر : ۱۸۷۸۸۶

سرمایه‌گذاری پردیس در سال 97 به ازای هر سهم 528 ریال سود محقق ساخت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت سرمایه‌گذاری پردیس در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده شرکت، منجر به کسب سود خالص 660 میلیارد ریالی شده و این سود در مقایسه با سود خالص سال گذشته، رشد بیش از 188 درصدی را تجربه کرده است.

ترکیب درآمدهای عملیاتی شرکت شامل سود فروش سهام به مبلغ 480 میلیارد ریال که عمدتا از سود فروش سهام شرکت‌های ریشمک، فولاد مبارکه و ملی مس حاصل شده، 137 میلیارد ریال سود از سهام شرکت های سرمایه‌پذیر، 58 میلیارد ریال سود اوراق بدهی و سپرده‌های بانکی و یک میلیارد ریال درآمد ناشی از برگشت ذخیره‌های کاهش ارزش بوده است.

سرمایه‌گذاری پردیس در سال 97 به ازای هر سهم 528 ریال سود محقق ساخت

به این ترتیب، مشاهده می‌شود که بخش مهمی از سود خالص شرکت ناشی از سود فروش سرمایه‌گذاری‌های آن بوده و علت اصلی رشد بالای سودآوری شرکت در این سال مربوط به همین موضوع است. 

برای سال آینده و با توجه به پیش‌بینی ثبات کلی در شرایط بازار سهام و عدم انتظار برای رشد شدید قیمت‌ها همانند نیمه نخست سال جاری، انتظار کاهش محسوس سود شرکت از محل فروش سرمایه‌گذاری‌ها را خواهیم داشت که این منجر به کاهش سود خالص آن خواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزینه‌های محدود سرمایه‌گذاری صندوق‌های مبتنی بر طلا بررسی شد؛

وضعیت و عملکرد مالی صندوق مبتنی بر طلای «معیار»

در دوره گزارش‌های مالی بهمن‌ماه منتشر شد؛

کاهش فروش سود پرک در عملکرد این شرکت پتروشیمی

گزارش بهمن‌ماه این فولادساز بررسی شد؛

کاهش مقادیر و افزایش نرخ های فروش شمش فولادی «ارفع»

ارسال نظر