بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: وزرا و مسئولانی که بیش از 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، نباید سال آینده افزایش حقوق داشته باشند.
کد خبر : ۱۸۷۸۹۲

حقوق بالای 5 میلیون تومان وزرا و مسئولان نباید افزایش داشته باشد

به گزارش بورس نیوز، شهبار حسن‌پور بیگلری با اشاره به مغایرت‌های لایحه بودجه سال 98 با برخی احکام برنامه ششم توسعه کل کشور گفت: برنامه ششم توسعه کل کشور مصوبه مجلس و مورد تایید شورای نگهبان است بنابراین این برنامه آرمانی نبوده و خلاف سیاست‌های کلی نظام نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: یکی از مغایرت‌های بودجه سال 98 با قانون برنامه ششم توسعه همسان‌سازی حقوق‌ها به خصوص حقوق بازنشستگان و کارکنان دولتی است، دولت برای سال آینده افزایش 20 درصدی حقوق‌ها را برآورد کرده اولا این میزان ناچیز است و در ثانی باید به روش پلکانی معکوس افزایش حقوق‌ها رقم بخورد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر درخانه ملت با بیان اینکه نمایندگان مجلس، وزرا و مسئولانی که بیش از 5 میلیون تومان حقوق می‌گیرند، نباید سال آینده افزایش حقوق داشته باشند، گفت: این در حالی است که انتظار می‌رود حقوق کارکنانی که زیر 3 میلیون تومان است به روش پلکانی معکوس افزایش بیشر از 20 درصد داشته باشد.

حسن‌پور در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه صادرات در کشور، بیان کرد: با وجود اینکه در بودجه سال 97 توسعه صادرات تاکید شد اما اقدام خاصی در این زمینه دیده نشددر حالی که صادرات می‌تواند راه نجات تولید کشور و اشتغالزایی برای بیش از 3 میلیون جوان بیکار باشد.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بودجه شفاف و پررنگ شود، بیان کرد: انتظار می‌رود که معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه فرصت‌های اقتصادی خارجی ایران را افزایش دهد، ما با همه کشورهای جهان جز اسرائیل متخاصم می‌توانیم رابطه داشته باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضمن جذب سرمایه خارجی باید کالای با کیفیت ایرانی به جهان معرفی شود، تاکید کرد: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی می‌تواند کمک بسیاری به افزایش صادرات کالاهای با کیفیت ایرانی داشته باشد.

این نماینده مجلس در خصوص نحوه رفع این مغایرت‌ها در لایحه بودجه سال 98، گفت: مجلس به دنبال رفع این مغایرت‌ها است اما واقعیت این است که 90 درصد بودجه برای هزینه‌های جاری محسوب می‌شود بنابراین امکان تغییر این بخش نیست با این حال نمایندگان در 10 درصدی که توان تغییر دارند دست به اصلاح می‌زنند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در جلسه هیات دولت مشخص شد؛

میزان حقوق پرداختی کارکنان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

افزایش حقوق بازنشستگان تا 80 درصد دریافتی شاغلان

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد:

مشخص شدن میزان افزایش حقوق در سال ۹۸

ارسال نظر