بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:‌

ضرورت حمایت دولت از بازار سرمایه

رونق بازار سرمایه، حمایت همه جانیه دولت را می طلبد.
کد خبر : ۱۸۷۹۱۶
به گزارش بورس نیوز تمامی صنایع با سه عامل چشم انداز قیمت های جهانی، تاثیر پذیری از اقتصاد داخلی و تاثیرپذیری از نرخ ارز مواجه هستند. چشم انداز قیمت های جهانی و نیز وضعیت اقتصاد داخلی، روشن نیست. از سوی دیگر نرخ ارز بستگی به روند جریانات ورودی ارز دارد که آن هم چندان امیدوار کننده نیست. بنابراین به نظر می رسد همین موضوع، علت رخوت این روزهای بازار سرمایه باشد.


نادرجزایری، مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌و‌گو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه تصریح کرد : در حال حاضر هم قیمت ها بسیار ارزنده است و هم پتانسیل مناسبی در بازار وجود دارد. این روزها بازار سرمایه بیشتر شبیه نوزادی است که نیازمند مراقبت و حمایت است. بدین معنا که هم باید از آن حمایت شود و هم اعتماد مردم به این بازار جلب شود. اگر دولت قصد حمایت و بازگرداندن رونق به بازار سرمایه را دارد، باید اخبار مثبت، پخته، و حساب شده ای به این بازار تزریق کند.

وی افزود: قیمت فعلی سهم ها در حال حاضر بسیار مناسب است. قیمت سهم های خودرویی و بانکی نیز بسیار پایین است. البته حجم نقدینگی زیادی در این گروه بالا بوده و معاملات نشان می دهد این گروه مورد اقبال سهامداران قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در مورد پیش بینی اوضاع آتی بازار گفت: شرایط اقتصادی کشور، شرایط خاصی است و در نتیجه مردم سعی می کنند در شرایطی وارد شوند که پول زیادی را درگیر نکنند. رونق بازار سرمایه، حمایت همه جانیه دولت را می طلبد. دولت در این خصوص اقداماتی انجام داده است و شاهد اصلاح روزانه 200  تا 500 واحدی شاخص کل هستیم.
بازار سرمایه شبیه بیماری است که درمان آن، مستلزم یک شوک است. بازار در یک ماه قبل اصلاحاتی داشته و عملا در این شرایط با توجه به نرخ فعلی ارز، سهم ها به لحاظ قیمتی همچنان ارزنده هستند.

جزایری تاکید کرد: تثبیت نرخ دلار در محدوده ۱۰ تا ۱۲ هزار تومانی، نشان میدهد بازار سرمایه پتانسیل رشد را داشته و جایی برای ریزش ندارد؛ چرا که به هر حال باید ارزش دارایی ها با قیمت دلار تطبیق داده شود. در بازار سرمایه هنوز تطبیق قیمتی دلار با ارزش روز دارایی ها اتفاق نیفتاده است.

وی ضمن تاکید بر ارزنده بودن سهم ها، اظهار داشت: بازار سرمایه پس از یک ریزش سنگین و عدم اطمینان، باید دوباره استارت بزند و رشد و تحرک مجدد بازار سرمایه، در گرو اعتماد به این بازار و حمایت از آن خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بررسی ابعاد فقهی در خصوص توسعه ساختار انتشار اسناد خزانه اسلامی

دبیر کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بررسی ابعاد فقهی در خصوص توسعه ساختار انتشار اسناد خزانه اسلامی

ارسال نظر