بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت:

انتظار روند صعودی از بازار سرمایه

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت: صورت‌های مالی ۹ماهه شرکت‌ها به خصوص شرکت‌هایی که مبتنی بر کالا هستند، با پوشش‌های بسیار مطلوبی همراه شدند. همچنین شرایط سیاسی در ابعاد بین المللی روند رو به بهبودی را طی کرد. بنابراین انتظار می‌رود تا بازار سهام روزهای باقی مانده از سال را با روندی نسبتا صعودی به پایان برساند.
کد خبر : ۱۸۸۲۳۸

انتظار روند صعودی از بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، علی اسلامی بیدگلی، رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی گفت: در یک ماه اخیر مجموع عوامل اقتصادی و سیاسی به نفع بازار سرمایه بود. موضوعاتی که می‌تواند با هوشیاری سهامداران رشد قیمتی در سهام بنیادی را به همراه داشته باشد.

وی در تشریح این عوامل بیان کرد: صورت‌های مالی ۹ماهه شرکت‌ها به خصوص شرکت‌هایی که مبتنی بر کالا هستند، با پوشش‌های بسیار مطلوبی همراه شدند. همچنین شرایط سیاسی در ابعاد بین المللی روند رو به بهبودی را طی کرد. بنابراین انتظار می‌رود تا بازار سهام روزهای باقی مانده از سال را با روندی نسبتا صعودی به پایان برساند.

اسلامی بیدگلی در ادامه به تغییر در سیاست‌های بانکی و اثرگذاری آن بر بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: علاوه بر تحولات مزبور، تغییر رویه پرداخت سود در نظام بانکی به سپرده‌ها، از حالت روز شمار به ماه شمار می‌تواند یک محرک دیگر باشد که منابع را از سمت بازار پول به سمت بازار سرمایه هدایت کند.

وی در ادامه افزود: نرخ‌های مذاکره ای پیشنهادی به سپرده گذاران بزرگ در شبکه بانکی این روزها با محدودیت‌هایی که بانک مرکزی ایجاد کرده یا وجود ندارد یا به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بنابراین این علائم نشان می‌دهد که بازار سرمایه از طریق جذب نقدینگی می‌تواند تا پایان سال روند صعودی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در تشریح صعود بورس تا پایان سال بیان کرد: این پیش‌بینی بر ۲ پیش‌فرض استوار است. مورد اول مربوط به موضوعات کلان سیاسی است و به تداوم بهبود روند مذاکرات ایران با اروپایی برمی‌گردد. مورد دوم نیز مربوط به بانک مرکزی و میزان موفقیت این نهاد در اجرای سیاست‌های جدید است.

وی همچنین سیاست‌های بانک مرکزی را اینطور توضیح داد و گفت: سیاست‌های اصلی بانک مرکزی که می‌تواند بر روند بازار سرمایه اثر داشته باشد حول ۲ محور است. مورد اول اجرای دقیق سیاست‌ها در خصوص نرخ سود سپرده‌های بانکی است. مورد دیگر مربوط به انتشار اوراق بدهی است که دولت و بانک مرکزی حجم قابل توجهی از اوراق بدهی در روزهای پایانی سال منتشر نکنند. طبیعتا اگر حجم قابل توجهی از اوراق بدهی در روزهای پایانی سال منتشر شود، نرخ بازده تا سررسید اوراق بدون ریسک افزایش پیدا می‌کند و این امر می‌تواند منجر به کاهش جریان ورود نقدینگی به این بازار شود.

علی اسلامی بیدگلی در بخش دیگری از اظهاراتش به مسائل اقتصاد بین الملل اشاره کرد و گفت : جنگ تجاری آمریکا و چین تاثیرات بسیار با اهمیتی را طی ماه‌های گذشته بر بازارهای بین المللی گذاشته است. اگر مروری بر قیمت‌ها در بازارهای جهانی داشته باشیم، می‌بینیم به نسبت موفقیت خبرها از مذاکرات و تصمیمات این دو کشور ، بازارهای بین المللی هم دچار نوسانات جدی شده اند.

وی افزود: طبیعتا اگر این تنش کاهش پیدا کند، می‌توانیم شاهد افزایش شاخص فعالیت اقتصادی در تمام دنیا باشیم. علاوه بر آن، این موضوع می‌تواند منجر به بهبود اقتصاد کشورها و افزایش قیمت کالاهای اساسی در دنیا می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت مشاور سرمایه‌گذاری آرمان آتی در پایان گفت: رشد نرخ کامودیتی‌ها اهرم اصلی رشد قیمت‌های کالامحورهای بورسی ما به شمار می‌رود. با توجه به اینکه شرکت‌های مرتبط بورسی حجم زیادی از ارزش بازار بورس تهران را شامل می‌شوند، می‌توانند سودآوری خود را افزایش داده و محرک اصلی رشد شاخص کل باشند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نظارت بر ناشران فرابورسی سازمان بورس گفت:

انجام نشدن نقل و انتقالات در دفاتر سهام شرکت‌ها

معاون شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان خبرداد؛

بازاریابی برای مشتریان جدید از طریق نمایشگاه

نایب رئیس مجلس مطرح کرد:

ادامه داشتن مشکلات با وجود رانت

ارسال نظر