بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
با تلاش کارکنان مناطق نفت خیز جنوب انجام شد؛

بهره برداری از 104 دستگاه دکل مکشی

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب گفت: با تلاش و کوشش کارکنان این مدیریت، دکل مکشی ۱۰۴ در مدت سه ماه نوسازی، تجهیز و آماده عملیات شد.
کد خبر : ۱۸۸۲۸۵
بهره برداری از 104 دستگاه دکل مکشی
به گزارش بورس نیوز، یونس عباسیلرکی گفت: با تلاش و کوشش کارکنان این مدیریت، دکل مکشی ۱۰۴ در مدت سه ماه نوسازی، تجهیز و آماده عملیات شد.

وی گفت: کاربری انحصاری این دکل با توان ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر عمق عملیاتی ۱۲ هزار فوت برای زنده‌سازی و جریان دادن چاههای دارای رشته‌های مغزی ۷/۸-۲ و۱/۲-۳ اینچ برای برداشت و مکش فشار هیدرواستاتیک ستون چاه و عملیات زنده‌سازی (Liquid Lifting) است که با استفاده از Swabbing cap مربوطه برای چاه‌های دارای رشته مغزی ۱/۲-۴ اینچ نیز قابلیت استفاده دارد.

عباسیلرکی افزود: از جمله فعالیتهایی که در بازسازی این دکل انجام شد تعمیرات اساسیBOP، سرویس موتور و رادیاتور موتور، سرویس پمپ‌های هیدرولیک و تعویض تسمه‌های مربوطه، تعویض کامل سیستم نیوماتیک و سرویس مخزن هوا، تعویض کامل زنجیر و کلاچ درام و سرویس کامل مخازن سوخت است.

وی سرویس کامل شیرهای کنترل هیدرولیکی و اهرم‌های بالابرنده دکل، پنل کنترل، کشندهها، جک‌های دکل و دیزل ژنراتور ۳۳۰۶ را از دیگر اقدام‌هایی برشمرد که در جریان نوسازی این دکل انجام شده است.

وی افزود: مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاهها با تعمیر به‌موقع و مناسب چاههای نفت و گاز نقش اساسی در حفظ، نگهداشت و افزایش تولید نفت و گاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب دارد، بنابراین نوسازی و راهاندازی دکل مکشی ۱۰۴دارای اهمیت بسزایی در تولید است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مطرح کرد:

ظرفیت بالای خوزستان در ایجاد کسب و کار

در سطح مناطق نفت خیز جنوب اتفاق افتاد؛

رتبه نخست شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون

در پی بارندگی های هفته گذشته اتفاق افتاد؛

همکاری مناطق نفت‎‎خیز جنوب به نواحی سیل‎زده

ارسال نظر