بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از نهایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: تفاهم خوبی در بخش لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده با دولت صورت گرفته و متن کنونی مصوب در کمیسیون اقتصادی بهتر از لایحه اولیه دولت شده است.
کد خبر : ۱۸۸۳۲۷

نهایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی

به گزارش بورس نیوز، محمدحسین حسین زاده بحرینی از نهایی شدن لایحه مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی خبر داد و گفت: تفاهم خوبی در بخش لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده با دولت صورت گرفته و متن کنونی مصوب در کمیسیون اقتصادی بهتر از لایحه اولیه دولت شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت، با بیان اینکه هم اکنون لایحه مالیات بر ارزش افزوده آماده ارسال به صحن علنی است، افزود: بعید به نظر می رسد در فاصله زمانی تا پایان سال جاری بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس پایان یافته و نهایی شود، چراکه مراحل تایید شورای نگهبان نیز باید طی شده و احتمالا رفت و برگشت هایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: به صورت طبیعی بررسی اینگونه لوایح سنگین حدود ۲ تا ۳ ماه زمان می‌برد، بنابراین احتمال اینکه در سال ۹۷ لایحه مالیات بر ارزش افزوده نهایی شود خیلی کم است.

حسین‌زاده بحرینی با بیان اینکه در پایان سال97 مهلت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده به اتمام می‌رسد، گفت:کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 در جریان بررسی بودجه با توجه به اتمام مهلت این قانون مصوب کرد که اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 98 تمدید شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت تمدید قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده را در لایحه بودجه سال 98 نیاورده بود به تصور اینکه مجلس لایحه جدید مالیات بر ارزش افزوده را تصویب می کند، تصریح کرد: جمع‌بندی کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 این بود که در سال ۹۷ بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده تمام نمی‌شود و ممکن است به ماه‌های ابتدایی سال ۹۸ کشیده شود، لذا بهترین تصمیم برای اینکه خلاء قانونی ایجاد نشود این بوده که قانون تمدید شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

باید بیشتر رعایت حال مردم را می کردیم

نسخه اولیه کتاب دخل و خرج پایتخت پیچیده شد؛

بررسی جزئیات هزینه کتاب دخل و خرج سال آینده

نماینده مردم قائم شهر گفت:

وابستگی 67 درصدی بودجه سال 98 به نفت

ارسال نظر