بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مدیر مالی «ساربیل» در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سبز «ساربیل» در میان سرخی سیمانی‌ها/ گزارش حسابرسی شده، عامل جذابیت سهم

با توجه به رشد سودآوری شرکت نسبت به سال مالی قبل، مبلغ سود تقسیمی هم بالاتر خواهد بود
کد خبر : ۱۸۸۴۸۶
سبز «ساربیل» در میان سرخی سیمانی‌ها/ گزارش حسابرسی شده، عامل جذابیت سهم
به گزارش بورس نیوز ، «ساربیل» که در  سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۷ سود خالص بیش از ۲۵۵ میلیارد ریالی محقق کرده، در یک ماهه دی ماه نیز با جهش ۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، درآمد ۴۳ میلیارد ریالی شناسایی کرده است. 
این شرکت در سال جاری افزایش سرمایه ۷۱ درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران را نیز به ثبت رسانده است.

اسماعیل آقا محمدی مدیر مالی شرکت سیمان آرتا اردبیل در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت شرکت بیان کرد: اتفاق خاصی که در مورد آن اطلاع رسانی نشده باشد در شرکت رخ نداده است. دلیل جذابیت سهم احتمالا انتشار گزارش حسابرسی شده عملکرد سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۷ بوده است. 

وی ادامه داد: با توجه به رشد سودآوری شرکت نسبت به سال مالی قبل، مبلغ سود تقسیمی هم بالاتر خواهد بود و همین موضوع، می تواند برای سرمایه گذاران جذابیت ایجاد کند.

این فعال صنعت سیمان در رابطه با دلایل رشد سودآوری شرکت اظهار داشت: افزایش سودآوری شرکت به دلیل افزایش نرخ فروش سیمان در سال ۹۷، افزایش حجم فروش، و نیز کنترل هزینه‌ها بوده البته در سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۷، فروش یک ساختمان هم صورت گرفته؛ ولی تاثیر این موضوع بر سودآوری شرکت چندان نبوده است. 

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در صورت تداوم شرایط فعلی، روند تولید و فروش شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذرماه ۹۸ تقریبا سال مالی قبل خواهد بود. البته الزام صادرکنندگان به پیمان سپاری ارزی از چالش های صادرات سیمان است که امیدواریم این محدودیت برطرف شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر