بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
وزیر کشاورزی گفت: میزان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط مجلس شورای اسلامی 100تومان برای هر کیلوگرم است، با این تصمیم قیمت خرید تضمینی گندم به یک هزار و 700تومان افزایش پیدا می‌کند.
کد خبر : ۱۸۸۵۶۴

افزایش قیمت خریدتضمینی گندم به 1700 تومان

به گزارش بورس نیوز، محمود حجتی در خصوص احتمال افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 97-98، گفت: دولت بعد از گذشت چند مرحله قیمت خرید تضمینی گندم را به میزان یک هزار 600تومان تصویب کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از محل افزایش قیمت آرد مورد مصرف آزادپزی‌ها، صنوف و صنایع قیمت خرید تضمینی گندم را افزایش داده است، تصریح کرد: میزان افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط مجلس شورای اسلامی 100تومان برای هر کیلوگرم است، با این تصمیم قیمت خرید تضمینی گندم به یک هزار و 700تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اخذ شده سال آینده هر کیلوگرم گندم با قیمت تضمینی یک هزار 700تومان خریداری می‌شود.

گفتنی است قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی 97-98 توسط دولت با دو ماه تاخیر یک هزار و چهارصد و هفتاد تومان اعلام کرد، این قیمت در مقایسه با سال گذشته خود 13 درصد افزایش داد اما میزان افزایش آن برای کشاورزان با توجه به نرخ تورم راضی‌کننده نبود.

لازم به ذکر است پس از اعمال فشارهای وارده از سوی کشاورزان، نمایندگان مجلس و برخی نهادهای حوزه تولید گندم توسط رئیس جمهور قیمت خرید تضمینی افزایش پیدا کرد و مقرر شد هر کیلوگرم گندم به قیمت یک هزار و 600تومان از گندم‌کاران خریداری شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

کمبود خرید گندم توسط دولت مجبور واردات این محصول هستیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان با سود 7 درصد

در بازدید از مزارع گندم استان فارس صورت گرفت؛

چهار سال بی نیاز از واردات گندم

ارسال نظر