بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
معاون فضای مجازی دادستانی استان تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

فیلترینگ اینستاگرام فعلا مشخص نیست/ طفره نهادهای مسئول از مقررات‌گذاری در صدور مجوز

معاون فضای مجازی دادستانی تهران گفت: نهادهای مسئول به دلیل پیچیدگی‌های موجود، از مقررات‌گذاری در زمینه صدور مجوز طفره می روند لذا باید مراجع مسئول قانون گذاری لازم را در راستای رفع سرگردانی استارتاپ‌ها در زمینه آشنایی الزامات لازم و فرآیند صدور مجوز انجام دهند که به تبع آن درخواست‌های غیرمترقبه‌ای از سوی دستگاه‌های دولتی مبنی بر فیلترینگ صادر نشود.
کد خبر : ۱۸۸۵۶۹

فیلترینگ اینستاگرام فعلا مشخص نیست/ طفره نهادهای مسئول از مقررات‌گذاری در صدور مجوز

جواد جوادنیا معاون فضای مجازی دادستانی استان تهران در خصوص فیلترینگ اینستاگرام به بورس‌نیوز گفت: این امر روند تصمیم گیری خاص خود را دارد و اگر بخواهد اقدامی انجام شود رسما اعلام می شود ولی فعلا مشخص نیست.


وی همچنین در خصوص فیلتر سایت دیوار نیز تشریح کرد: درباره سایت دیوار جلساتی برای رفع مشکل آن ها بدون فیلترینگ و از طریق مسالمت آمیز برگزار می‌شود.

معاون فضای مجازی دادستانی استان تهران با بیان اینکه بخشی ازمشکلات استارتاپ ها ناشی از عدم نظارت نهادهای مسئول در صدور مجوز است، افزود: این نهادها به دلیل پیچیدگی‌های موجود از مقررات‌گذاری در این زمینه طفره می روند لذا باید مراجع مسئول قانون گذاری لازم را در راستای رفع سرگردانی استارتاپ‌ها در زمینه آشنایی الزامات لازم و فرآیند صدور مجوز انجام دهند که به تبع آن در خواست‌های ناگهانی و غیرمترقبه‌ای از سوی دستگاه‌های دولتی مبنی بر فیلترینگ صادر نشود.

جاویدنیا در پاسخ به این سوال که آیا برای حفظ بیشتر امنیت اطلاعات کاربران در فضای مجازی راهکاری در نظر گرفته شده است، گفت: حفظ حریم خصوصی از گذشته در قوانین مختلف لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون تجارت الکترونیک حمایت‌های خاصی برای حفاظت از داده‌های خصوصی حساس در نظر گرفته شده است، افزود: اما برخی از این قوانین نیازمند تدوین آیین‌نامه‌ها هستند بخصوص در زمینه پزشکی که تاکنون آیین‌نامه‌های مرتبط با آن در نظر گرفته نشده است.
معاون فضای مجازی دادستانی استان تهران با بیان اینکه سطح و محدوده اطلاعاتی که هر اپلیکیشن باید از کاربران خود دریافت کند نیز باید تعیین شود،افزود: باید در خصوص سطح نیاز هر اپلیکیشن به اطلاعات خصوصی افراد نیز بررسی‌های لازم انجام شود که در این زمینه نیز نیازمند مقررات‌گذاری جدی هستیم که اکنون شورای عالی فضای مجازی در حال تصویب سندی بوده که امیدواریم قانون مربوطه نیز مورد تصویب قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید برای برخی از استارتاپ‌هایی که نیازمند اطلاعات پزشکی یا تحصیلی افراد هستند زمینه‌ای فراهم شود که سرورهای امن و الزامات امنیتی خاص در نظر گرفته شود.

جاویدنیا با بیان اینکه باید الزاماتی برای رفع نگرانی های ناشی از حفظ اطلاعات خصوصی کاربران ندشاته باشد، گفت:حفظ و حراست از اطلاعات حساس کاربران از حیطه مسئولیت استارتاپ‌ها خارج شود و این شرکت‌ها فقط در زمینه توسعه خدمات خود اقدامات لازم را انجام دهند و مسئولیت آن‌ها در زمینه ذخیره‌سازی و بهره‌برداری از این اطلاعات از حیطه مسئولیت این شرکت‌ها خارج شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر