بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

بورس از تاثیرگذارترین حوزه‌های اقتصادی کشور

بورس از تاثیرگذارترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌‌شود که می‌‌تواند حجم قابل توجهی از نقدینگی سرگردان در جامعه را جذب کند.
کد خبر : ۱۸۸۶۴۷

بورس از تاثیرگذارترین حوزه‌های اقتصادی کشور

به گزارش بورس نیوز، سید تقی کبیری اظهار کرد: بورس از تاثیرگذارترین حوزه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌‌شود که می‌‌تواند حجم قابل توجهی از نقدینگی سرگردان در جامعه را جذب کند.

وی با بیان اینکه مکانیزم شفاف حاکم بر بورس می‌‌تواند به اولویت و الگوی نخست اقتصاد کشور تبدیل شود، افزود: نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور در حال جولان است و اگر سریع‌تر راهکاری اساسی برای سامان‌دهی آن در نظر گرفته نشود عواقب جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت.

کبیری تاکید کرد: بورس در سال‌های اخیر عملکرد مثبتی در جذب برخی نقدینگی‌های سرگردان و جلوگیری از اثرات مخرب آن از خود به جای گذاشته است اما در مقاطعی هم شاهد بوده ایم که بورس نتوانسته است آنگونه که باید نقدینگی در جامعه را مهار کند و متاسفانه شاهد حرکت نقدینگی به سمت بازارهای موازی و کاذب بوده ایم.

کبیری تصریح کرد: یکی از کارکردهای اصلی بازار سرمایه، تجهیز منابع و وجوه مازاد و سوق دادن آن به‌سوی سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های مولد اقتصادی است و این نشان می‌‌دهد نقشی که بورس می‌‌تواند در جذب نقدینگی‌های سرگردان داشته باشد ، بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس دهم بیان کرد: در حال حاضر ابزارهای بسیاری در بورس اوراق بهادار و بورس کالا وجود دارد که می‌تواند موجب جذب نقدینگی به سمت این بازار شود و اگر ابزارهای مالی مورد استفاده قرار گیرد، دیگر شاهد هیجانات بازار نخواهیم بود و جذب نقدینگی در بازار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: رونق در بورس یکی از راهکارهای جلوگیری از سوداگری در بخش‌هایی مانند مسکن و ارز است و تجربه بیانگر این است که رونق بازار دلالی کاذب، به اقتصاد کشور زیان جدی وارد کرده است. لذا باید تلاش کنیم علاوه بر تغییر مسیر سیاست‌های اقتصادی کشور به سمت بازار سرمایه، در درون این بازار نیز زیرساخت‌ها و شرایط حضور نقدینگی را فراهم‌تر از قبل کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی انجام می شود؛

عرضه بیش از 15هزار تن مواد مواد پلیمری

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

مالیات مهم‌ترین ابزار سیاست اقتصادی

در تالار صادراتی صورت می گیرد؛

عرضه 300 تن عایق رطوبتی در بورس کالا

در تالار محصولات صنعتی و معدنی رقم خورد؛

بیش از 217هزار نوع محصول در بورس کالا

ارسال نظر