بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
«شپلی» در سال 97 نیز به روند زیان‌دهی سنگین خود ادامه داد؛

نتیجه بی‌حاصل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها

عملکرد مالی این شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، منجر به کسب زیان خالص 1.526 میلیارد ریالی شده است که نسبت به سال قبل، 8 درصد کاهش داشته است.
کد خبر : ۱۸۸۶۷۱

نتیجه بی‌حاصل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها«شپلی» در سال 97  نیز به روند زیان‌دهی سنگین خود ادامه داد

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که فلسفه ارائه مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، خروج شرکت‌ها از شمولیت ورشکستگی و بهبود ساختار مالی جهت ادامه فعالیت عنوان شده و در بازار سرمایه منجر به رشد حباب‌گونه ارزش سهام شرکت‌های زیان‌ده و در مرز ورشکستگی در سال‌های اخیر شده مشاهده می‌کنیم که روند زیان‌دهی این شرکت‌ها با شدت گذشته ادامه داشته و علت این امر چیزی جز این نیست که افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، تنها منجر به ثبت دفتری برخی اقلام ترازنامه و خروج اسمی شرکت‌ها از مشمولیت ماده 141 قانون تجارت شده است و راهکار اصلی خروج این شرکت‌ها از بحران مالی و عملیاتی، اصلاح ساختارهای تولید، بازاریابی، مدیریتی و ... است. 

امری که به نظر می‌رسد مدیران و مسئولین متولی در حیطه توانایی‌های خود نمی بینند و با اختراع افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی‌ها به بهای تعمیق بحران، وقوع آن را به تاخیر می‌اندازند.

عملکرد مالی شرکت پلی اکریل ایران در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، منجر به کسب زیان خالص 1.526 میلیارد ریالی شده است که نسبت به سال قبل، 8 درصد کاهش داشته است. 

مبلغ درآمدهای عملیاتی شرکت در سال گذشته، 2.224 میلیارد ریال بوده است که این رقم نسبت به سال قبل، بیش از 900 درصد رشد داشته است، اما با توجه به بهای تمام شده سنگین و هزینه‌های عمومی اداری فزاینده این شرکت، در پایان سال مبلغ 596 میلیارد ریال زیان عملیاتی محقق شده است. هزینه‌های مالی شرکت نیز در این سال با حدود 25 درصد رشد نسبت به سال 96، به بیش از 566 میلیارد ریال رسیده است.

نتیجه بی‌حاصل افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها«شپلی» در سال 97  نیز به روند زیان‌دهی سنگین خود ادامه داد

زیان انباشته شرکت تا پایان سال مالی منتهی به 30 آذر ماه 1397، مبلغ 7.700 میلیارد ریال و به ازای هر سهم 2.150 ریال است و این شرکت مجددا مشمول ماده 141 قانون تجارت شده است و مشخص نیست آیا دارایی ای در این شرکت موجود است تا بتواند مجددا فرآیندهای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را طی کند یا خیر؟ و آیا مسئولان این شرکت و وزارت صنعت و سازمان بورس در خصوص شرکت‌هایی از این دست راهکار اثربخشی دارند یا نه؟
اشتراک گذاری :
ارسال نظر