بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
در 9ماهه امسال اتفاق افتاد؛

بیش از 40 میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت توجه به پتانسیل‌های نهفته در صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: میزان تولید ۹ماهه امسال در این صنعت به بیش از ۴۰ میلیون تن رسید.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۱

بیش از 40 میلیون تن تولید صنعت پتروشیمی

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی در نشست تخصصی پایش صنایع شیمیایی با تشریح شرایط اقتصادی کشور افزود: راهبرد اصلی وزارتخانه، حمایت از تولید با اولویت حفظ وضعیت موجود واحدهای صنعتی است.

وی برگزاری نشست‌های پایش را در همین راستا برشمرد و گفت: شناسایی مشکلات و چالش‌های صنایع مختلف در ترسیم فضای صنعتی کشور راهگشا بوده و در تدوین برنامه‌ای مبتنی بر واقعیت موثر است.

مقیمی بر ضرورت توجه به پتانسیل‌های نهفته در صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: میزان تولید ۹ماهه امسال در این صنعت به بیش از ۴۰ میلیون تن رسید.

به گفته معاون امور صنایع وزارت صنعت، ظرفیت نصب شده کشور برای تولید تایر نزدیک به ۳۵۰ هزار تن در سال است که با اجرای برنامه توسعه صنعت لاستیک انتظار می رود حدود ۵۰ هزار تن به ظرفیت تولید اضافه شود.

مقیمی همچنین از تولید ۴۹۶ هزار تن روغن موتور و صنعتی و افزایش ۵۸ درصدی تولید این بخش در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: برای تسریع در انتقال ارز، رفع مشکل سرمایه در گردش و اختصاص ارز برای واردات مواد اولیه تمهیداتی اندیشیده شده است.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت:

قابل قبول نبودن عمکرد دولت در قیمت لاستیک

مدیرعامل کارگزاری ملل پویا:

تحریم صنعت پتروشیمی قابل پیش بینی بود

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت:

حوزه تولید کشور در نوک پیکان تحریم‌ها قرار دارد

ارسال نظر