بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

ورود سرمایه به محیط پُر ریسک سکه/ دلایل رهایی فنر سکه بررسی شد

نزدیکی به روزهای پایانی سال به همراه تسویه‌حساب‌های پایانی که رنگ طلا را به خود دیده به همراه حجم تقاضای بالای بازار داخلی و جهانی، فنر بازار سکه را آزاد کرد.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۴
آیت محمدولی عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص ارزیابی از افزایش قیمت طلا و سکه در کشور گفت: با توجه به روزهای پایانی سال، حجم تقاضا در این بازار افزایش یافته ضمن آنکه تسویه‌حساب‌های پایانی سال نیز با وجهه جدیدی به نام تسویه با طلا نیز مواجه شده که باید حجم تقاضای روزانه این بازار را نیز به کل حجم تقاضاهای جدید اضافه کرد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر، نرخ انس جهانی طی 50سال گذشته کاملا بی‌نظیر و غیرقابل پیش‌بینی بوده و اتفاقات 6ماهه گذشته در مدت این 50سال، کمتر نمود داشته زیرا قیمت طلا 1190 دلار به 1330 دلار رسیده است.

این فعال صنعت طلا اظهارکرد: عرضه جهانی طلا به‌واسطه کمبود ذخایر و هزینه‌بردار شدن استخراج روند کاهشی را به خود گرفته و دیگر دلایل جهانی و رشد تقاضاها به همین دلیل بوده است.


ورود سرمایه به محیط پُر ریسک سکه/ دلایل رهایی فنر سکه بررسی شد

وی افزود: اما نمی‌توان ورود سرمایه‌های خرد به بازار طلا و تشدید التهابات را نادیده گرفت و این جای نگرانی وجود دارد که سرمایه در یک محیط پرریسک وارد شده و خرید‌های فراوانی انجام شده و اگر طی مدت سال جاری مدیریت واقعی بر این بازار انجام می‌شد، طبیعتا نباید فنر نرخ طلا آزاد می‌شد.

لازم به ذکر است که قیمت مظنه طلا تا این لحظه 1940000 تومان بوده و قیمت سکه 4860000 تومان و با کاهش 30000 تومانی نسبت به قیمت روز گذشته و افزایش 10000 تومان نسبت به به قیمت اول وقت امروز را طی معاملات روز جاری به خود دیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
هاشم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
سلام
خدابدادمان برسد.