بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کیمیا برنامه‌هایی برای تولید محصول جدید در دست انجام دارد و افزایش سرمایه هم با همین هدف صورت گرفت. اثر این طرح توسعه بر سودآوری کیمیا با اهمیت خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۸۲۵
به گزارش بورس نیوز این روزها خبرهایی از ابلاغ امکان صادرات سرب و روی در روزهای آینده و نیز کاهش ذخیره «روی»انبارهای جهانی و کاهش تولید این ماده معدنی به گوش می رسد. ظاهرا افزایش هزینه های تولید از جذابیت سرمایه گذاری در بخش معادن جهانی کاسته و تولید روند کاهش دارد.

عباس بصیرپور مدیر مالی شرکت معدنی کیمیای زنجان گستران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص پیش بینی روند عرضه و تقاضای جهانی شمش روی بیان کرد: شنیده‌های ما نیز کاهش ذخایر جهانی روی را تایید می‌کند؛ کاهش ذخایر انبارهای جهانی می‌تواند قیمت‌های جهانی را افزایش دهد. 

وی در رابطه با روند صادرات گفت: شرکت در سال‌های قبل صادرات داشته و با وضع مقررات پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان و همچنین صادرات مشروط به عرضه مقداری از محصول در بورس کالا و صادرات به تناسب چند برابر میزان عرضه در بورس کالا و... روند صادرات صنعت دچار وقفه شد. در حال حاضر مشکلات صادرات تا حدودی بر طرف و خوش‌بینی‌هایی ایجاد شده است.

مدیر مالی «کیمیا» در مورد سایر برنامه های شرکت اظهار داشت: عمده فعالیت شرکت در حال حاضر تولید شمش است؛ ولی به هر حال می توان با ورود به صنایع وابسته و پایین دستی یا تولید محصول جدید سودآوری شرکت را افزایش داد. 

وی افزود: اگر شرکت ها کمتر به اجرای طرح های توسعه خصوصا در صنایع پایین دستی می پردازند، دلیل آن شرایط اقتصادی و کمبود نقدینگی و جذابیت کمرنگ سرمایه گذاری در حوزه تولید برای سرمایه‌گذاران است اما حتما ایجاد تنوع در محصولات و ارائه محصولات با ارزش افزوده بالاتر، سودآوری شرکت را افزایش خواهد داد. کیمیا هم برنامه هایی برای تولید محصول جدید در دست انجام دارد و افزایش سرمایه هم با همین هدف صورت گرفت. 

بصیرپور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با بهره برداری از این طرح و تولید محصول جدید در سال ۹۸، سودآوری «کیمیا» نیز افزایش یابد. اثر این طرح توسعه بر سودآوری کیمیا با اهمیت خواهد بود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر