بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد :

تداوم افزایش قیمت طلا در صورت افزایش نرخ ارز

قیمت امروز سکه حدود 510 هزار تومان حباب را تجربه کرد البته در سال جاری این حباب در برخی روزها به یک میلیون تومان رسید و حباب 510 هزار تومانی در این بازار چندان عجیب نیست.
کد خبر : ۱۸۸۸۴۸
به گزارش بورس نیوز قیمت جهانی هر اونس طلا به 1328 دلار رسیده است. پیش بینی برخی تحلیلگران و کارشناسان اقتصادی بین الملل حاکی از ‌آن است که از لحاظ تکنیکالی هر اونس طلای جهانی تا پایان سال میلادی 2019 به 1400 دلار خواهد رسید. در حالی که امروز نرخ دلار در بازار ‌آزاد به 13 هزار و 650 تومان رسید، سکه امامی هم قیمت 4 میلیون و 900 هزار تومان را لمس کرد.

محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در گفت‌ و گو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: قیمت طلا در کشور تابعی از قیمت جهانی طلا و نرخ ارز بازار آزاد است. اگر روند صعودی نرخ ارز در بازار آزاد تداوم داشته باشد، افزایش قیمت طلا هم ادامه خواهد داشت. 

وی افزود: تقاضای بازار قیمت سکه را تحت تأثیر قرار می دهد و به سبب فشار تقاضا در چند ماه اخیر سکه مرتبا حباب داشته و بیش از قیمت واقعی معامله می شده است.  کمترین حباب قیمت سکه امامی در بازار مربوط به هفته گذشته بود که حدود 370 هزار تومان بود. قیمت امروز سکه حدود 510 هزار تومان حباب داشته است. البته در سال جاری حباب سکه در برخی روزها به یک میلیون تومان هم رسیده و حباب 510 هزار تومانی چندان عجیب نیست.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر